Nu langzaam de eerste contouren van alle teams zichtbaar worden, is het tijd voor iets dat lijkt op een eerste voorspelling voor komend jaar... (maar die kan over 2 weken weer heel anders zijn)
1. Ajax (zonder twijfel houden zij de beste selectie)
2. PSV (best of the rest)
3. AZ (houden het team van vorig jaar grotendeels bij elkaar)
4. Feyenoord (hebben echt een enorme kwaliteitsimpuls nodig, kan wel door de inbreng van Jaap Stam echt een hecht team worden dus wie weet verrassen ze)
5. FC Utrecht (hebben zich weer goed versterkt en zullen waarschijnlijk wel weer 5e worden, wat prima is)
6. Vitesse (ik betwijfel het of ze echt 6e worden want de selectie is kwalitatief gezien niet heel goed en bovendien smal)
7.FC Twente (wordt de verrassing van het seizoen met hun vreemdelingenlegioen en pakt ook meteen op de eerste speeldag vast een punt tegen PSV)
8. FC Groningen (Doan zal wel vertrekken, maar als ze de lijn van vorig seizoen doorzetten dan moeten ze met gemak in het linkerrijtje kunnen eindigen)
9. Heracles Almelo (zijn wel wat spelers kwijtgeraakt dus het topseizoen van vorig jaar gaan ze waarschijnlijk niet evenaren, kunnen ook zomaar 14e of lager eindigen)
10. Heerenveen (ik heb niet zoveel vertrouwen in hun nieuwe trainer, kleurloos seizoen eindigend op plek 10)
11. PEC Zwolle (wordt weer een kleurloos seizoen voor PEC ben ik bang)
12. Willem II (Crowley en Isak kwijtraken is een groot verlies, maar dat lossen ze vast wel weer op en Willem II kan veel compenseren met hun manier van voetballen)
13. ADO Den Haag (moet echt wat bij komen in de selectie, zeker als El Khayati ook nog weggaat, dan staat er een team dat al bijna 2,5 seizoen hetzelfde is en dan wordt 3x op rij linkerrijtje een zware opgave)
14. FC Emmen (handhaven zich wederom met alle versterkingen die gehaald zijn)
15. Fortuna Sittard (halen het wederom weer met hakken over de sloot)
16. RKC Waalwijk (gaan onbevangen en leuk voetballen want wie had gedacht dat zij dit jaar Eredivisie zouden spelen? En wie weet ontlopen ze de onderste 2 plekken wel. Het ontloopt elkaar weinig onderin)17. VVV Venlo (veel versterkingen gehaald, Duitsers ook, maar ik heb niet zo'n vertrouwen in dat Maaskant er net zo'n vechtmachine van kan maken als Steijn deed)
18.Sparta (ik hoop dat ik me vergis, maar ik denk dat de selectie kwalitatief niet goed genoeg is voor de Eredivisie) Maar hier kom ik nog op terug