Auteur Topic: Eredivisie  (gelezen 1101359 keer)

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Eredivisie
« Reactie #5660 Gepost op: 9-08-2020, 09:38:42 »
En ook ADO heeft een coronageval.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #5661 Gepost op: 11-08-2020, 11:08:13 »
Feyenoord nu ook een tweede coronageval.

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #5662 Gepost op: 18-08-2020, 21:42:19 »
Is een derde shirt een nieuwe trend? Of gewoon slimme marketing truc om extra geld binnen te harken?

Ik kom dit shirt tegen, heftig kleurtje. :o
https://www.duic.nl/sport/dit-is-het-derde-tenue-van-fc-utrecht-pink-power/

Offline Tristan

• Forumlid
  • Niet mokken... of toch wel?
« Reactie #5663 Gepost op: 22-08-2020, 22:29:15 »
Feyenoord is lekker bezig  ::ok:: Borussia Dortmund met 1-3 aan de kant zetten en daarna ook nog eens met 1-2 winnen van MSV Duisberg en beide overwinningen in korte wedstrijden (2x 30 minuten) behaald  ::ok::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #5664 Gepost op: 22-08-2020, 22:42:13 »
Mee eens maakte betere indruk dan psv en deed niet onder voor ajax. Al blijven het natuurlijk oefenmatches.

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #5665 Gepost op: 22-08-2020, 22:45:31 »
Ja was goed, maar goed als dit de maatstaf is, kan ook FC Twente zich opmaken voor een goed seizoen ;)

Dus nee ik reken me verre van rijk. Die wisselvalligheid moet eruit. Na een wedstrijd of 5-6 in de competitie valt er iets meer te zeggen. En dan moet iedereen ook maar fit blijven, of geen corona besmetting oplopen.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #5666 Gepost op: 25-08-2020, 20:44:46 »
Oei... zit net een potje van Ajax te kijken, Daley Blind stortte daar ineens in elkaar. (voor je verder leest: hij is zelfstandig het veld afgelopen/gewisseld). Maar hij greep weer naar zijn borst, waar natuurlijk begin dit jaar al een soort interne defibrilator is aangebracht.

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #5667 Gepost op: 25-08-2020, 23:55:04 »
Ik zie het net pas in het sportjournaal. Pfff, alles ok gelukkig nu. Maar ik vraag me wel af wat 'ok' is.  ???
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #5668 Gepost op: 26-08-2020, 16:25:20 »
Gezien de omstandigheden is het oké. En defibrillator werkt dus prima.

Maar dit is wel een serieus signaal voor blind om te denken moet ik dit blijven doen en ook voor de club of zij hef risico willen lopen.

Offline LuchtManiak

• Forumlid
« Reactie #5669 Gepost op: 26-08-2020, 17:33:41 »
Gezien de omstandigheden is het oké. En defibrillator werkt dus prima.

Maar dit is wel een serieus signaal voor blind om te denken moet ik dit blijven doen en ook voor de club of zij hef risico willen lopen.

Inderdaad, ik ben ook benieuwd of hij zich gewoon bij Oranje gaat melden zo dadelijk voor de Nations League duels. Ajax zal geen risico met hem willen nemen.

Offline ViWiRu

• Forumlid
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
« Reactie #5670 Gepost op: 26-08-2020, 18:58:28 »
Ben benieuwd of AZ ook dit jaar weer hoge ogen gaat gooien. Tegen Viktoria Plzen haalden ze bij lange na hun niveau niet en vooral Boadu was echt bedroevend slecht
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #5671 Gepost op: 26-08-2020, 19:42:35 »
Ik vind het vooral erg saai en traag ogen. Waar ze vorig seizoen wel aantrekkelijk spel lieten zien met wijndal, svenson en voorin strengs en boadu.

Resultaat telt vandaag, maar was geen reclame .

Offline LuchtManiak

• Forumlid
« Reactie #5672 Gepost op: 27-08-2020, 13:19:46 »
Ik denk dat dat grotendeels te wijten valt aan het feit dat dit de eerste wedstrijd van het seizoen is en veel spelers wat blessure/ziekteproblemen hadden. Als Boadu en Stengs goed fit zijn geloof ik erin dat ze weer heel mooi voetbal kunnen laten zien dit seizoen.

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #5673 Gepost op: 27-08-2020, 19:01:24 »
Ik hoop het, heb buiten mijn cluppie , willem II, niet echt een voorkeur en houd wel van aantrekkelijk aanvallend voetbal.

En vond de meeste wedstrijden van az vorig seizoen wel aardig om te zien.

Voorspelling  na een paar oefenmatches gezien te hebben.
Toch maar weer Ajax als kampioen, al draait het veel over tadic en vd beek.
Feyenoord verraste me in Duitsland enorm. Hoop dat ze het volhouden.
PSV niet om aan te zien en ik hoop dat de scheidsrechters echt een keer de gunfactor bij dumfries weghalen, want due maakt echt veel overtredingen waar zeker nuet altijd voor gefloten werd.

Utrecht naja , een wedstrijd gezien, was t niet echt.
Vitesse in de voorbereiding wisselvallig.
Heerenveen erg magertjes.

Groningen ik denk niet dat robben veel gaat toevoegen.
Heracles gemis van dessers zullen ze wel voelen.

Az ja ik werd er nog niet warm van, zoals gezegd.

Willem II. Veel jeugd die in de voorbereiding kansen kreeg en het goed deed tegen PSV en vvv. De twee nieuwe ghanese Duitsers kunnen een aanwinst zijn voor de eredivisie.  Mike tresor laat zich nu anders noemen maar id met zijn hoofd al getransfereerd en van mij mag hij weg ( te vaak afwezig spelend en 5 miljoen is veel geld voor een club als willem II)

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #5674 Gepost op: 27-08-2020, 19:20:52 »
Willem II. Veel jeugd die in de voorbereiding kansen kreeg en het goed deed tegen PSV en vvv. De twee nieuwe ghanese Duitsers kunnen een aanwinst zijn voor de eredivisie.  Mike tresor laat zich nu anders noemen maar id met zijn hoofd al getransfereerd en van mij mag hij weg ( te vaak afwezig spelend en 5 miljoen is veel geld voor een club als willem II)
Wriedt maakt er gewoon 15 minimaal  ::jaja:: Leuk elftal heeft Willem II nog steeds, zeker een ploeg die het aanzien van leuk voetbal waard is ::ok:: . Zeker als Tresor wel weer die focus kan hebben (maar denk dat hij weggaat).

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #5675 Gepost op: 27-08-2020, 19:31:34 »
De afgelopen jaren was er een duidelijke top 4, met daarvan Ajax als duidelijk sterkste ploeg.

AZ, Feyenoord en PSV zullen proberen Ajax het leven zuur te maken.

Daaronder waren Utrecht en Vitesse jarenlang vaste gasten in de playoffs. Gezien de transfers lijkt Utrecht een gooi te willen doen naar een rechtstreeks Europees ticket. Vitesse verwacht ik wel weer terug in de playoffs.
Willem II had vorig seizoen ook een goed team. Als ze hun spelers kunnen behouden gaan ze zeker weer playoffs halen en wellicht net als Utrecht meestrijden voor plek 3 en 4.

Groningen heeft met Robben heel wat ervaring binnengehaald. Zelfs als hij zelf niet veel zal spelen zal dit heel leerzaam zijn voor de andere spelers. Wellicht dat zij de laatste plek in de playoffs gaan opeisen?
Wit is ook een kleur!

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #5676 Gepost op: 27-08-2020, 19:42:09 »
Als moskou inderdaad 5 miljoen neerlegt voor tresor ( zoals het gerucht gaat) dan is hij zeker weg.

Mogelijk alternatief Saglam op  10 en dan saddiki op middenveld terug.
Of , wat ik liever zou zien, pavlidis op 10 achter de ghanese hulk.

Geld van tresor gebruiken voor buitenkansjes of rechtsback en verder de jeugd als backup.

Voordeel voor club als willem II , het hoeft niet per de weer top 5 te halen, mee doen voor evt playoffs is prima.

En als ze Met lekker aanvallend voetbal tussen 10 e en 13 e eindigen vind ik dat ook prima( denk het bestuur niet ).

Ik zou het mooi Vinden als een keer een club als ado wat weg komt uit die staart elk jaar. Club Met veel beleving bij de fans, harde werkers, no nonsense.

Verder zie ik helaas rkc weer onderin eindigen, Met pec, toch ook fortuna en mogelijk emmen.

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #5677 Gepost op: 27-08-2020, 19:59:41 »
Ik zou het mooi Vinden als een keer een club als ado wat weg komt uit die staart elk jaar. Club Met veel beleving bij de fans, harde werkers, no nonsense.
Nou dat is grappig dat je het zegt over ADO, maar behalve afgelopen mislukt jaar, gaan ze sinds 2003-2004 hun 17e Eredivisie seizoen in (1 jaar KKD 2007-2008). Waarvan sinds 2008-2009 alweer komend seizoen het 13e op rij wordt. Maar van al die 12 eerdere seizoenen zijn ze 5 keer linkerrijtje (7e, 9e, 7e, 9e 9e), 2x 11e en 1x 13e geworden.

Alleen het is verre van constant bij de club dus dat beeld van een staartclub snap ik wel. Bijvoorbeeld na het seizoen waarin ze de play-offs wonnen, werden ze 15e. Ze beginnen ook vaak slecht aan de competitie en in de tweede helft redden ze het dan net aan en worden dan toch weer 13e of 11e. Zo stonden ze ooit 18e kwam Groenendijk en in de 2,5 jaar erna volgde een 11e, 7e en 9e plaats).

Vooral de laatste paar jaar zit er weinig tot geen beleid achter de club. Leunen op oude successen, geen geld, weinig waarde. Geen jeugd die doorstroomt. Ja, bij andere clubs. Zie Jerdy Schouten met een omweg bij Bologna zit nu. Als je een lijstje van jongens zou maken met Haagse opleiding kun je mooi elftal samenstellen hoor.

Verder was en is er weinig geld, gedoe met de eigenaar, vasthouden aan een oud elftal waardoor er ook geen waarde meer op het veld staat en van die net-niet spelers halen die transfervrij zijn. Bovendien kwamen die spelers vaak in augustus als de competitie al bezig was, terwijl andere andere clubs hun selectie voor volgend seizoen al in mei/juni/juli versterkt hadden.

Dan kom je dus met een gemankeerd elftal aan de start en moet je doen, wat clubs vaker in de winterstop doen: busladingen vol huurspelers en een andere trainer om de boel te redden. Ze hebben tot aan het vertrek van El Khayati ook te veel op hem geleund. Die heeft met zijn goals zoveel problemen gemaskeerd. Toen hij wegging, was er geen creativiteit meer in het elftal

Gelukkig heeft Martin Jol de boel nu aangepakt als technisch directeur en wil hij ADO weer echt Haags maken. Veel jonge spelers gehaald, heel veel jeugdspelers contracten gegeven en gezorgd dat hun doorstroom makkelijker wordt. Alleen voor de supporters wel jammer dat clubiconen Tom Beugelsdijk en sinds vandaag Lex Immers allebei weg zijn hoor. De potentie om structureel linkerrijtje te spelen en weg te blijven onderin is er, maar daar gaat men nu aan bouwen met jonge spelers die waarde vertegenwoordigen ::ok:: (beetje zoals Willem II de laatste jaren ook aan de weg timmert met degelijk beleid).
« Laatst bewerkt op: 27-08-2020, 20:05:49 door MollenvangR-Art »

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #5678 Gepost op: 27-08-2020, 20:05:59 »
ADO mag wel verdwijnen uit de staart van de eredivisie inderdaad...

Maar dan wel naar de Eerste divisie uiteraard  ::zwaai::
Wit is ook een kleur!

Offline Ricardo

• Forumlid
« Reactie #5679 Gepost op: 27-08-2020, 22:56:43 »
Echt Haags maken? En vervolgens Hagenezen Beugelsdijk, Immers en waarschijnlijk Bakker de deur wijzen. Meijers gaat ook waarschijnlijk nog geloosd worden en die behoort ook tot het interieur bij ADO. Ik hoop in ieder geval dat ADO weer een beetje normaal gaat meedoen. Hebben mensen hier de app scorito? Misschien kunnen we een subpool aanmaken met mensen van RealityNet? (of deze is er al, dan houd ik mezelf aanbevolen)
All the divas were born as the human beings