Tijd voor een silly season update voor 2021
Mercedes:
Bottas heeft al getekend, Hamilton zal wel volgen.
Ferrari:
Heeft Leclerc en Sainz voor volgend seizoen bevestigd
McLaren:
Heeft Norris en Ricciardo voor volgend seizoen bevestigd
Aston Martin:
Heeft Vettel en Stroll voor volgend seizoen bevestigd
Alpine F1 (huidige Renault):
Alonso en Ocon hebben beiden een contract, maar het gerucht gaat dat ze in Frankrijk niet tevreden zijn over Ocon, en Gasly in zijn plaats willen halen.
Alpha Tauri:
Gasly is zo goed als zeker, tenzij hij naar Alpine gaat (zie hierboven). Kvyat lijkt op weg naar de uitgang, en Tsunoda (F2) zal zijn vervangen worden. Mocht Gasly vertrekken, zal Albon waarschijnlijk zijn stoeltje overnemen.
Red Bull:
Verstappen heeft een contract, 2e stoeltje is een groot vraagteken. Albon, Perez en Hülkenberg zijn de 3 kanshebbers, met Gasly als outsider (al zie ik dat Red Bull niet doen). Dit kan nog alle kanten op.
Alfa Romeo:
Volgens de geruchten hebben Raikkonen en Mick Schumacher beiden een (nieuw) contract getekend voor één seizoen. Voor Giovinazzi zou dan geen plaats meer zijn.
Haas:
Dit kan alle kanten op, er zou een shortlist van 10 namen zijn. Ongetwijfeld staan hier Magnussen en Grosjean op, maar ik verwacht ook Perez, Hülkenberg, Giovinazzi, Mazepin (met flink wat Russische roebels van papa), Mick Schumacher en Shwartzman. llott, de nr 2 van het F2 kampioenschap, heeft nog een vrijdagtraining tegoed bij het team. Ik verwacht dat iig één van de coureurs vervangen gaat worden en waarschijnlijk allebei. Ik zie ze geen 2 rookies nemen (bijv Ilott en Mazepin), dus als Perez en Hülkenberg niet haalbaar blijken, heeft Magnussen nog wel een kans om te blijven.
Williams:
Russell en Latifi hebben een contract voor 2021, maar die zijn nog van onder de oude eigenaar. Ik ga er vanuit dat er niks wijzigt, Latifi zal gezien zijn financiële inbreng sowieso safe zijn.
Van het motoren front, Red Bull zou het liefst met een eigen motor verder willen, en daarvoor het huidige Honda concept willen kopen.