Auteur Topic: F1 topic  (gelezen 291705 keer)

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #1360 Gepost op: 18-04-2021, 20:38:00 »
Bottas gaat iets naar rechts... waardoor Russel ook naar rechts gaat en op het gras terecht komt.

Geen idee of door de actie van Bottas Russel op het gras gedwongen werd of dat er nog plek was, maar Russel te veel schrok en op het gras kwam.

Racing incident?

De stewards hebben het idd afgedaan als race incident, in mijn ogen ook de juiste call.
Ze gaan beiden niet vrij uit.
Er is een onboard van de auto die daar achter rijdt (ik denk Kimi). Bottas gaat idd wel meer naar rechts dan je op het eerste oog zou zeggen. Maar die blijft wel op het droge stuk rijden, terwijl Russell met zijn slicks het natte deel op zoekt. Als hij daar had gereden zonder Bottas was ie ook gespind.

Perez vind ik toch wel kwalijk vandaag met die spin. Fair enough; hij was niet de enige. Maar hij was in die DRS trein achter Norris degene die Hamilton zou moeten ophouden. De overspeed met een Red Bull is er niet of nauwelijks. Dan was Hamilton wellicht 5e geworden ofzo.

Perez maakte de fouten op de verkeerde momenten. Inhalen onder de safetycar is dom. Maar goed door code rood werd die straf eigenlijk weer teniet gedaan. Om vervolgens te spinnen achter Leclerc, te gretig. Gelukkig voor Red Bull viel Bottas ook uit, dus qua teampunten verliezen ze niks op Mercedes.

Maar goed er gingen wel meer mensen in de fout vandaag. Sommigen kwamen er mee weg (de Ferrari's bijv, zowel Leclerc als Sainz zijn naast de baan beland), anderen zoals Perez niet.

Offline TimvDons

• Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
« Reactie #1361 Gepost op: 18-04-2021, 21:10:12 »
Toto Wolff was trouwens not amused met Russell. Die vond dat een Mercedes-Protegé niet op deze manier mag racen met een Mercedes-wagen als tegenstander  ::rofl::

Dat had Wolff kunnen voorkomen door Russell voorafgaande aan dit seizoen alvast in de Mercedes te zetten in plaats van Bottas :P
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #1362 Gepost op: 18-04-2021, 21:36:01 »
Met een Mercedes hoor je alleen in de buurt van een Williams te zijn als je hem op een rondje zet  ::hypocriet::

Als Bottas daar gewoon voor had gezorgd was dit niet gebeurd...
Wit is ook een kleur!

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #1363 Gepost op: 19-04-2021, 16:36:17 »
Dat was een enerverende race.  ::bravo::

Mooie actie van Max gelijk na de start. Hamilton zal nog wel eens denken over die 2e plek: How did I get here. :)
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #1364 Gepost op: 26-04-2021, 17:45:16 »
Nieuw race format wordt getest voor 3 (nog nader te bepalen) races.

https://www.formula1.com/en/latest/article.breaking-sprint-qualifying-to-debut-at-three-grands-prix-in-2021-following.1v9LRuPpTk9JXpmE5xK4sK.html

Ik weet niet of dit iets toe gaat voegen. De top 3 kan punten pakken, normaal gezien gaan de Red Bulls en Mercedes dit onder elkaar verdelen. Hooguit als er 2 vd baan vliegen/pech krijgen.
Maar goed, we gaan het wel zien en misschien dat ik er dan wel anders over denk.

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #1365 Gepost op: 26-04-2021, 22:45:30 »
Ik snap hem ook nog niet helemaal.
Dus ipv qualification -> race
hebben we nu een soort van anderhalve race, via
qualification voor sprint -> sprint (=qualification voor race) -> race.

Allllso, normaal kan je nog wat variatie hebben als een topteam verkeerd rekent of pech heeft en ergens net een limit niet haalt in de qualification. Maar momenteel wordt dat dan meestal allemaal vereffend in de sprint, als het eens zou gebeuren.

Mja, ik heb mijn twijfels.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #1366 Gepost op: 26-04-2021, 23:34:43 »
Huh,

Dus de “reguliere” kwalificatie is nu voor de start opstelling voor de sprintrace..? Daarin krijgen de eerste 3 punten, en de uitslag van de sprint bepaalt de grid voor zondag.

Wat is daaraan de winst?  Hopen ze dat in die 100 km sprint er ineens andere teams wel de hegemonie gaan doorbreken, want zo niet is dit, volgens mij, enkel een nig groter punten verschil in de stand tussen Mercedes/red bull en de rest.

Het is wel zo dat voor een aantal teams qualification enkel een soort test setup is en door er een 2e race in dat weekend in te gooien, krijg je mogelijk als kijker twee keer strijd in een weekend.

Klein haakje , wat doe je met parc fermee en serieuze crash tijdens sprint. Komt dan automatisch parc fermee pas na de sprint race?

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #1367 Gepost op: 27-04-2021, 13:03:53 »
Parc fermee regels gaan nu gelden vanaf de vrijdag kwalificatie.
Dus als je op zaterdag crasht en je moet bijv je versnellingsbak vervangen ga je 5 plekken achteruit, dus start je zo goed als zeker achteraan.

Waar de FIA op hoopt is een wat meer gemixte grip voor de zondagsrace, door bijv foutjes van coureurs die daardoor plekken verliezen. In een sprintrace heb je minder tijd om die weer goed te maken.

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #1368 Gepost op: 27-04-2021, 20:30:09 »
Hmm me er iets meer over ingelezen en wat op me in laten werken . Ik zie wel wat pluspunten. Maar ik denk dat de Red Bull’s en Mercedessen net nog iets te sterk zijn km veel verschil in de grid van zondag te krijgen door de sprintrace.
Inderdaad misschien door een klein foutje dat niet elke zondag Lewis of max de pole hebben maar Zelfs vanaf een 7e plek kan Lewis nog podium rijden .

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #1369 Gepost op: 28-04-2021, 20:49:48 »
De eerste race met het sprint concept is Silverstone. ::jaja::

Ook definitief: Canada out, Istanbul in. ::jaja::

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #1370 Gepost op: 1-05-2021, 16:52:40 »
Hmm als de 2 kwalificaties iets laten zien, wordt dit geen race voor Red Bull .

Offline TimvDons

• Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • It's a plane
« Reactie #1371 Gepost op: 1-05-2021, 20:00:51 »
Bij Imola reed Verstappen ook na bocht 1 op de eerste plek. En als hij geen track limits had gehad, dan had hij waarschijnlijk pole gehad.

Ook jammer dat Russell op 0.056 seconden verschil niet Q3 haalde. Als ik het iemand gun...

We zien het morgen in ieder geval.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #1372 Gepost op: 2-05-2021, 16:06:10 »
Daar is de Safety Car weer maar wel iets later dan in de vorige races :)

Edit: lekkere inhaalactie Max  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 2-05-2021, 16:16:16 door MollenvangR »

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #1373 Gepost op: 2-05-2021, 17:24:00 »
Maar verder behoorlijk saai...
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #1374 Gepost op: 2-05-2021, 17:38:43 »
Wel mooi WK puntje erbij gesprokkeld  ::ok::

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #1375 Gepost op: 2-05-2021, 17:41:51 »
Toch niet  ;D
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #1376 Gepost op: 2-05-2021, 17:42:02 »
En hij is zijn puntje weer kwijt...
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #1377 Gepost op: 2-05-2021, 17:47:27 »
Aaah  ::rofl:: Nou ja het was in ieder geval leuk geprobeerd.

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #1378 Gepost op: 2-05-2021, 18:53:07 »
Die strijd van bottas en Max voor dat punt was het leukste van deze race.

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #1379 Gepost op: 2-05-2021, 19:06:16 »
Niet de spannendste race idd. Doordat het vooraan zo dicht op elkaar zat, had de regie vooral daar veel aandacht voor, logisch, maar in het middenveld zat nog wel aardig wat spanning, alleen daar zagen we maar weinig van.
Hamilton was de sterkste, op dat indut momentje na de safetycar een foutloze wedstrijd gereden. ::jaja::
Bottas toch weer onder de druk bezweken toen Max na de pitstops achter hem opdook.  ::ohno::

Blunder van de dag natuurlijk Kimi. Een rookie blunder van de meest ervaren coureur, auw... ::ohno::

Perez trouwens driver of the day geworden. Reed een prima race, toen ie eenmaal achter Norris vandaan was, maar om hem nou driver of the day te maken.  ??? Ik had eerder op Hamilton, Norris, Leclerc of Ocon gestemd.