Sainz wordt dan bij McLaren waarschijnlijk opgevolgd door Ricciardo. Dus dan komt er een stoeltje bij Renault vrij. Renault heeft dan 3 opties
1 Vettel > Ricciardo is al duur, Vettel is waarschijnlijk nog duurder. Daarnaast zie ik die combi gewoon niet. Ik voorzie een pensioen voor Vettel.
2 Hulkenberg terughalen. Is qua postuur gelijk aan Ocon (lang), is wel handig voor het ontwikkelen van de auto (waar mogelijk de komende 1,5 jaar). Is denk ik voor Hulkenberg ook nog de enige kans om terug te keren in de F1. Of ie terug wil naar Renault is een tweede natuurlijk.
3 Ik denk de meest waarschijnlijke optie is een talent uit het eigen opleidingsteam. Renault heeft al jaren een eigen opleidingsteam maar er heeft nog geen enkel talent de F1 gehaald. Als het een keer moet gebeuren is het nu, Zal dan gaan tussen Guanyu Zhou (Chinees) en Christian Lundgaard (Denemarken). Lundgaard heeft in mijn ogen het meeste talent, maar een Chinese F1 coureur zou marketing/sponsering technisch ook een logische keuze zijn. Hopelijk zien we beiden nog in actie dit jaar in de F2. Lundgaard heeft het zitje overgenomen van Nyck de Vries bij ART en Zhou is bij hetzelfde team als waar hij vorig jaar al voor reed gebleven, en de rookie vh jaar titel pakte.
Daarnaast verwacht ik bijna geen verschuivingen. Wellicht bij Alfa Romeo, als Kimi er wellicht mee ophoudt, of als Giovinazzi te licht bevonden wordt. Misschien gaan we dan wel het debuut van Mick Schumacher meemaken, maar dan moet ie het wel beter doen dan vorig jaar in de F2, had een lastig debuut seizoen. Er doen maarliefst 5(!) Ferrari juniors mee in de F2 dit jaar en die azen allemaal op een Alfa Romeo plekje.
---------
Hoewel ik het jammer zou vinden als het duo Sainz/Norris uit elkaar gehaald wordt, zou ik Sainz de kans wel gunnen. Hij heeft het afgelopen jaar goed gedaan. En Ricciardo/Norris bij McLaren helemaal top. Twee uitgesproken karakters, maar wel bloedsnel.