Over 15 dagen is de eerste race van het F1 seizoen 2021, in Bahrain.
Gisteren, vandaag en morgen wordt op datzelfde circuit de pre season test gehouden.
Voor die dat niet volgt, maar wel wil weten hoe de 'nieuwe' wagens eruit zien, hierbij de plaatjes
(zal ze voor de mobiele forummers even tussen de spoilers zetten)
Mercedes:
Red Bull:
McLaren:
Ferrari:
Aston Martin (voorheen Racing Point):
Alpine (voorheen Renault):
Alpha Tauri:
Alfa Romeo:
Haas:
Williams:
De mooiste wagens qua kleur vind ik by far de Alpine en Aston Martin wagen.
Winnaar van de lelijkste F1 auto van de afgelopen weet ik hoeveel jaar is ongetwijfeld Williams. Ik heb geen idee wat daar is gebeurd, maar ik vind het echt spuuglelijk. Lijkt wel een mislukt experiment uit een computer spel.
Van Alpha Tauri vind ik het jammer dat ze overgeschakeld zijn van wit met wat blauw, naar blauw met wat wit. Bij Ferrari vind ik het jammer dat ze de achterkant in dat foeilelijke bordeaux rood hebben gespoten, wat ze ook tijdens de GP van Mugello hebben gebruikt. Dat groene kan ik nog wel aan wennen.
De Haas look kan in theorie nog wat aan wijzigen, de WADA heeft vanwege het Russische dopingsschandaal uitingen van de Russische vlag verboden, en de auto van Haas lijkt toch behoorlijk op een Russische vlag ... wordt ongetwijfeld vervolgd ...
Testen zegt natuurlijk niks in de F1, maar Mercedes heeft het de eerste 1,5 dag nog niet makkelijk. Bottas stond gisterochtend in de garage met een kapotte versnellingsbak - en Lewis Hamilton stond zojuist in de grindbak. De Red Bull ligt daarentegen een stuk beter op de weg. Ik ben benieuwd naar de verbeterde Ferrari motor. Het gerucht gaat is dat ze vorig jaar met minder benzine verbruik moesten rijden (als straf voor de motorgate uit 2019), en dat als ze dat nu niet meer hoeven, ze weer op niveau moeten kunnen meedoen. Duimen dat de wagen daar ook goed genoeg voor is. Ik ben ook heel nieuwsgierig of McLaren, Aston Martin en Alpine dichterbij kunnen komen.