Auteur Topic: F1 topic  (gelezen 291706 keer)

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #1340 Gepost op: 17-04-2021, 17:02:18 »
Nog even een vraagje, want ik merk dat je hier heel veel vanaf weet. Worden die 5 seconden na afloop verrekend of kan een coureur er ook voor kiezen of tijdens zijn pitstop 5 seconden te wachten?

Coureurs hebben geen keuze in dat geval:
- Als je nog een pitstop moet maken, moet je daar de 5 seconde straf innen. Dus eerst wachten en na 5 seconden mag de bandenwissel pas plaats vinden
- Indien er geen pitstop meer gemaakt wordt, worden de 5 seconden na de finish bij de finish tijd opgeteld.

In Bahrain in de F2 race was daar nog verwarring over. Een coureur had een 5 seconden straf gekregen. Vervolgens besloot hij, door een safetycar, een pitstop te maken, en inde daar de straf. De FIA had dat echter niet gezien, dus werd de getroffen coureur na afloop vd race van plek 2 naar plek 9 teruggezet. Pas na de podium ceremonie zag de FIA de fout na het zien van de pitstop beelden, in en kreeg de coureur plek 2 terug.

Offline TimvDons

• Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
« Reactie #1341 Gepost op: 17-04-2021, 17:13:58 »
Ook opvallend: Beide Williams zaten in Q2 (oké, ze hadden mazzel dat Tsunoda zijn auto direct in de muur reed, maar toch). Daarnaast had ik nog het gevoel dat Russell Q3 ging halen.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #1342 Gepost op: 17-04-2021, 17:15:39 »
Latifi reed een goed rondje in Q1. Russel in Q2.  ::jaja:: Waar ik in Bahrain nog het gevoel had dat Williams toch wel echt achter het middenveld zat (alleen voor Haas), zitten ze er toch wel aardig bij nu. Russell heeft nog wat goed te maken op dit circuit nadat ie vorig jaar achter de safetycar crashte.  :-X

Offline TimvDons

• Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • It's a plane
« Reactie #1343 Gepost op: 17-04-2021, 17:21:23 »
Yup, als ze morgen goed starten kunnen ze nog wel eens een mooi resultaat halen. Las ook dat er wellicht kans op regen is voorafgaande aan de race. Wellicht kan dat nog voor aparte situaties gaan zorgen.

Daarnaast staat trouwens de GP van Canada op lossen schroeven. Vanwege de huidige maatregelen is het niet haalbaar om een race te organiseren. Als grootste kanshebber om de GP van Canada te vervangen wordt nu Turkije (Istanbul Park) genoemd. Daartegen zou Monaco wel doorgaan en schijnen de voorbereidingen als bezig.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #1344 Gepost op: 17-04-2021, 19:09:46 »
Nürburgring schijnt ook een optie weer te zjn ipv Canada, normaal gezien zou het Rock am Ring festival zijn dat weekend, maar dat gaat uiteraard niet door, dus is de baan beschikbaar.

Monaco gaat sws door, de baan is al bijna klaar, omdat over 2 weken de Formule E ook gaat racen, normaal op een variant vd baan, maar nu op exact hetzelfde circuit, als ik het goed begrepen heb. ::jaja::

Offline TimvDons

• Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • It's a plane
« Reactie #1345 Gepost op: 17-04-2021, 19:36:52 »
Nurburgring was nieuw voor mij, maar ook een leuke baan!

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #1346 Gepost op: 18-04-2021, 12:20:44 »
Deze race van vanmiddag is dus ook te zien op RTL Duitsland:

15:00 Formel 1: Das Rennen (voorafgaand een voorbeschouwing)
« Laatst bewerkt op: 18-04-2021, 12:57:05 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #1347 Gepost op: 18-04-2021, 12:58:31 »
Ik heb net even de support race gekeken, en er pakken zich aardig wat donkere wolken samen rondom het circuit ....

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #1348 Gepost op: 18-04-2021, 14:44:06 »
Welke race hebben ze als support race dit weekend? Ik zag geen F2 of F3 in de gids staan

(heb ik iets gemist?) ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #1349 Gepost op: 18-04-2021, 14:51:13 »
Klopt die waren er niet. Formule Regional Alpine Europe (een klasse onder Formule 3, vroeger heette het Formule Renault) reed dit weekend mee. Op Portimao hebben ze volgens mij Euroformula Open (de oude F3 auto's) en in Barcelona is de eerste race van het F3 seizoen.

Op een deel v/h circuit is het flink nat, Alonso is in de bandenstapel gevlogen. Op het rechte stuk regent het inmiddels ook. :D

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #1350 Gepost op: 18-04-2021, 15:06:43 »
Hier komt de safety car, ik denk dat we dje nog paar keer gaan zien.  Lekkere start van max, laat de regen maar blijven

Update, lijkt op eerste moment toch echt dat Russell fout maakt. Maar ja gaan we nog paar keer zien
« Laatst bewerkt op: 18-04-2021, 16:02:44 door Tarbozan »

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #1351 Gepost op: 18-04-2021, 16:01:01 »
Dat was een harde klap van Bottas en Russell!
Code rood dus.
Hopelijk kan Max zijn hoofd koel houden bij de herstart nu ook Hamilton naar achter is gewezen door een zeldzaam foutje...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #1352 Gepost op: 18-04-2021, 16:01:12 »
Ik denk dat we hier even een paar verschillende hoeken moeten zien of hier een schuldige is, of gewoon 'bad luck'. Flinke klap, gelukkig iedereen ok.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #1353 Gepost op: 18-04-2021, 16:01:25 »
Het is weer een ouderwetse chaos. Hamilton heeft ook zn dag niet. Die mislukte pitstop, dat knullige foutje bij het inhalen. En nu code rood. Alleen dit lijkt me niet in het voordeel van Max.

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #1354 Gepost op: 18-04-2021, 16:06:25 »
Max heeft het geluk dat Leclerc achter hem zit en niet Norris. Ik denk dat Norris in droog meer pace heeft. Maar Norris heeft weer Perez achter hem. Als Hamilton snel voorbij Stroll en Raikkonen komt maakt ie ook nog kans op het podium.

Maar ik neem aan dat we weer een staande herstart krijgen (zoals Monza en Mugello vorig jaar) -dus de orde kan na de herstart al weer anders zijn.

Edit: zo te zien gaan ze de coureurs die een ronde achterstand hebben eerst eruit laten, net zoals Mugello vorig jaar, dus iedereen straks start in dezelfde ronde. Dus Hamilton nog niet uitgeschakeld voor het podium idd.
« Laatst bewerkt op: 18-04-2021, 16:15:36 door Daisy »

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #1355 Gepost op: 18-04-2021, 16:24:36 »
Bottas gaat iets naar rechts... waardoor Russel ook naar rechts gaat en op het gras terecht komt.

Geen idee of door de actie van Bottas Russel op het gras gedwongen werd of dat er nog plek was, maar Russel te veel schrok en op het gras kwam.

Racing incident?
Wit is ook een kleur!

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #1356 Gepost op: 18-04-2021, 17:07:45 »
Max  ::bravo:: ::bravo:: dit wordt een gelijkwaardigere strijd dan afgelopen jaren.

Lewis heel knap naar plek 2, maar die rode vlag is zijn redding geweest.

Norris heel goede race gereden  ::ok::

Perez wat een pechvogel, maar zijn drive is te prijzen.

En Yuki toch weer weggevallen :(

Offline ViWiRu

• Forumlid
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
« Reactie #1357 Gepost op: 18-04-2021, 17:14:44 »
Dit wordt inderdaad een prachtig kampioenschap! Zonde dat Perez nog een schuiver maakte voor het contructeurskampioenschap. Hamilton na de herstart weer erg goed en jammer voor Max dat Lewis de snelste raceronde reed!
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #1358 Gepost op: 18-04-2021, 18:51:30 »
Mooie race, mooie zege!!

Hamilton was wat gelukkig met de rode vlag na zn foutje. Maar Ocon/Alonso ging daar ook echt niet netjes aan de kant.

Perez vind ik toch wel kwalijk vandaag met die spin. Fair enough; hij was niet de enige. Maar hij was in die DRS trein achter Norris degene die Hamilton zou moeten ophouden. De overspeed met een Red Bull is er niet of nauwelijks. Dan was Hamilton wellicht 5e geworden ofzo.

Maargoed; 3e starten en 1e finishen op deze baan is gewoon top. Wereldstart trouwens  ::bravo::
You'll never walk alone

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #1359 Gepost op: 18-04-2021, 18:58:27 »
Start was fantastisch, hij zat er echt al voor toen het contact kwam. Dus toen er race control Kwam, had ik voor eerst in lange tijd geen schrik  ::jaja::

Verder weet ik het nog steeds niet met dat bot tas-russell incident, maar wel dat dat de Redding was voor lewis.

Na de code rood wel super gereden van Hamilton. Maar max was eenzame klasse vandaag.