Strafgewichten ben ik geen voorstander van, dat vind ik nepracen.
Ben al wel blij met de budgetcap, waarmee de teams maar een max bedrag mogen spenderen. Dat voorkomt sommige teams maar onbeperkt kunnen doorontwikkelen, en dat de kleine teams ook kans maken op succes.
Daar loopt Mercedes nu bijv tegenaan, het chassis van Bottas van Imola konden ze afschrijven, normaal bouwen ze zo een nieuwe, maar dat valt nu binnen de budgetcap, waardoor ze nu dat geld wat ze voor het chassis gebruiken niet ergens anders aan kunnen besteden.
Volgend seizoen hele nieuwe wagen ontwerpen. Hopelijk kunnen de wagens elkaar dan eindelijk beter volgen (dat heeft Ross Brawn beloofd, we houden hem eraan
. Dan kunnen we op termijn hopelijk ook afscheid nemen van DRS (dit is allemaal in het positiefste scenario, ik moet het allemaal nog maar zien ...)
Kans dat de gaten weer groter worden is er natuurlijk, nu wordt er doorontwikkeld en sommige teams zitten dichter tegen het maximale aan (Mercedes, Red Bull) dan anderen (Williams, Haas). Vanaf volgen jaar is dat teniet gedaan, want iedereen begint weer met een hele nieuwe auto die aan andere regels moeten voldoen.