Australian open hoofdtoernooi was afgelopen nacht begonnen en alledrie de nederlanders moesten spelen, Rus, De Bakker en Haase
De Bakker heeft helaas in 5 sets van monfils verloren terwijl hij 2-0 in sets en 5-2 voor stond, helaas door een liesblessure heeft hij de partij verloren
Haase heeft super gewonnen van Berlock, en komt nu Juan Monaco tegen, de 26ste geplaatste, met de vorm die haase nu heeft moet hij dat kunnen winnen
(ik vind dat Monaco veels te hoog op de ranking staat naar zijn kunnen, en Haase vind ik tig keer beter dan dat hij staat, haase is naar mijn mening een top40 speler)
En Rus heeft toch voor een stunt gezorgd, als qualifier heeft ze Bethanie Mattek-Sands, een amerikaanse die echt in topvorm is verslagen in drie sets
6-1 3-6 7-5. Mattek-sands had afgelopen weken de Hopman cup gewonnen en in de finale gestaan van een voorbereidend wta toernooi
Nu moet Rus tegen Kuznetsova, ex nummer 2 van de wereld en kuznetsova heeft al eens de US open en Roland garros gewonnen, dus dat is een moeilijke opgave
Maar kuznetsova heeft dacht ik een zeer vergelijkbaar spel als Mattek-Sands, dus wie weet zit er weer een stuntje in
Ik hoop het, want als Rus wint staat mogelijk een ontmoeting met Henin op het programma, en dat lijkt me echt een super wedstrijd
Voor wie het wil weten, Rus heeft bij de junioren de Australian Open gevonden