tdietz, waar kan ik eigenlijk vinden aan welke toernooien de Nederlandse spelers allemaal meedoen? Misschien moet ik ook maar eens wat meer tennis kijken, dan alleen de grandslams Roland Garros en Wimbledon.
uhm, sowieso weet ik het uit mijn hoofd
op
www.knltb.nl en dan bij "wie speelt waar" zie je waar de top5 van de mannen en de vrouwen speelt die week zelf
maar om het zelf uit te zoeken:
ik kijk vaak op de sites van de spelers zelf en natuurlijk op de entry list van bepaalde toernooien, die ik meestal vind via
www.atpworldtour.com voor de mannen
of
www.wtatennis.com voor de vrouwen
bij beide zijn de belangrijke toernooien te vinden via "tournaments" en dan "calendar"
dan zie je overzicht van de toernooien, en als je dan op zo'n toernooi drukt wordt er altijd wel een linkje naar de toernooisite weergeven
en dan wisselt het per toernooi of er een entry list beschikbaar is (6 weken van tevoren sluit de inschrijving dus in feite kan het dan al bekend zijn)
Mijn favoriete site om te gebruiken is
http://www.livescorehunter.com/Livescores/Livescore-Tennis.htmldaarop staan de toernooien van die huidige week en soms (zaterdags/zondag) ook voor die week erop
daar kan je dus livescores, draws en oop (order of play) vinden als die beschikbaar zijn ook
Ook kan je helemaal bovenaan een link naar een livestream van bepaalde wedstrijden vinden die die dag zelf op het schema komt, met de verwachte tijd dat het zal beginnen, zo heb ik het voorbereidings toernooi van Rus voor RG kunnen zien, waarin ze verliezend finaliste was
Of livestreampjes van de 2 challengers die Schoorel won
want naast de wta en atp toernooien staan daar ook de mogelijke livescores van itf toernooien en challangers
edit: voor de itf toernooien kan je naar itftennis.com gaan, en dan in de rechter balk naar "mens circuit" of "womans circuit" of elke andere circuit waar je naar wilt zoeken
daar heb je als je iets naar beneden scrolt ook een overzicht van toernooien die die week, die week ervoor, en aankomende week plaatsvinden, als je op die toernooien dan drukt kan je draws en entrylist vinden of een linkje naar de toernooi site
en natuurlijk gebruikt ik twitter, waardoor ik weet dat Haase in de eerste ronde van het gras toernooi in Halle van aankomende week tegen alexander Dolgopolov heeft gelaat (rotloting)
maar als je het even snel allemaal wilt weten kan je me altijd pm'en
als iets beschikbaar is weet ik altijd wel een free streampje of livescoreboard te vinden
(livescorehunter is gewoon de beste site, hoewel je wel even moet ontdekken welke link een lekkere stream is)