Dit doet pijn als Federer-fan, maarja 2 grote kampioenen die zo’n epische strijd leveren, wat kan een tennismatch toch mooi zijn.
Dat dit nog mag gebeuren op Wimbledon in een finale, womw! Die tie break bij 12-12 is toch echt wel een domper, wie verzint zo’n regel plots
Ofwel doe je na 6-6 een tie break ofwel speel je gewoon door.
Roger blijft denk ik de grootste legende, maar ik zie Nole wel die 20 grand slams halen..
Ik voel met je mee. Een geweldige match was het. Met die tiebreaks blijft het altijd een beetje een dilemma. Het is ingevoerd om lange partijen zoals bij Anderson (22-20 tegen Isner dacht ik) te voorkomen. Hij kwam toen duidelijk fysiek te kort in de finale tegen Djokovic.
Iemand Halep - Williams nog gezien? Wat speelde Halep ongelooflijk sterk in de finale zeg. Terechte winnares
Een nagenoeg perfect partij was het van Halep.
Ik had vooraf ook al gedacht dat zij zou gaan winnen en dat het loopvermogen de doorslag zou geven. Serena redt het nu al een paar slams niet omdat ze te weinig toernooien speelt. Tegen subtoppers komt ze ermee weg maar niet meer tegen Osaka, Kerber of Halep.
En dan nog even dit: het Nederlandse tennis alleen Kiki Bertens?
Nee hoor, we hebben er zelfs
twee Wimbledontitels bij!
Aniek van Koot (links) wint het enkelspel van haar dubbelspelpartner Diede de Groot en winnen een dag later samen de dubbeltitel.