KIM stopt Kims dagboek
Bedankt 06-05-2007
Het is meer dan mooi geweest. De rackets gaan aan de haak. Na het fantastisch en ontroerend afscheid in Antwerpen was de veer gebroken. Tijd dus voor een iets langer en uitgebreider dagboek naar jullie, mijn fans.
De steeds terugkerende kwetsuren, het 's morgens moeizaam uit het bed kruipen en een uurtje nodig hebben alvorens de stramme spieren weer opgewarmd zijn, de voorbereidingen voor de trouw met Brian die ontzettend veel tijd in beslag nemen,... Het maakt het allemaal nog moeilijker om door te gaan.
Stoppen op bijna 24-jarige leeftijd is vrij jong, maar het is mooi geweest. Het was gemakkelijk om er nog enkele maanden meer door te gaan en de vier grootverdieners in het tennis (de drie Grand Slams en de Masters) nog mee te pakken.Geld is belangrijk, maar niet het belangrijkste in mijn leven. Gezondheid en privégeluk zijn des te belangrijker.
De mooiste herinneringen aan mijn tennisperiode: de vele tornooizeges, de Grand Slams in het enkel en dubbel, wereldkampioen en nummer één in enkel en dubbel. Prachtige momenten, maar minder belangrijk dan het genieten met de andere speelsters, het plezier met de fans in binnen-en buitenland, de uitgelatenheid op de gehandicaptendag, de blije gezichten bij de ouderen bij "Kim op de koffie" of de vreugdetranen bij de vrouw met het nieuwe hondje. Ook de vele sportsmanship-awards, gekozen door de speelsters op het circuit, krijgen een apart plaatsje in mijn huis. Het is het mooiste wat je als speelster kan krijgen.
Geen Luxemburg of Stuttgart dus, ook al had ik die mensen beloofd om te komen. Ik kan de belofte nog altijd nakomen door in die week een bezoekje te brengen. Tijd nu voor een nieuw leven. Tijd voor trouwen. Kinderen? Tijd voor kokerellen en met mijn hondjes te spelen. En vooral veel tijd voor mijn familie en vrienden. Niet meer reizen. Geen vliegtuigen meer in en uit. Geen geroddel of leugens meer in de kranten moeten lezen. Geen jetlag meer en geen valiezen meer in- en uitpakken.
En tot slot speciaal naar jullie, fans, toe. Bedankt voor de steun al die jaren. Bedankt voor die honderdduizenden brieven, cadeautjes en telefoontjes. Sorry dat ik jullie 's nachts soms uit het bed heb gehaald of jullie een beetje zenuwachtig heb gemaakt tijdens de wedstrijden. Allen hartelijk bedankt, zeker ook de mensen van het forum. Het ga jullie goed!
14 juli is de trouwdag. Vele fans hebben al gevraagd waar en hoe, maar jullie zullen wel begrijpen dat die dag een privéfeest wordt. Enkel familie en goede vrienden zullen aanwezig zijn.
Maar ik ga niet weg zonder afscheid van jullie te nemen en daarom zal ik jullie in de maand september nog éénmaal uitnodigen op een groot feest. Hoe en wat blijft nog even geheim, maar jullie zullen zeker op tijd via een krant en
www.sport.be op de hoogte worden gebracht.
Tot dan! Dikke kus.
Kim
x