volgens mij is er altijd al aan het eind van het seizoen een competitie/toernooi tussen de top 10 van de wereld
Nee dat is het masters toernooi tussen de top 8!! Dat bestaat uit twee poules van 4 en dan een halve finale en finale. Op een hardcourt terrein!
Ik vind het idee van Firesphere overigens wel lachen. Ik heb zelfs al een ideetje bedacht en uitgewerkt:
Het is echter zo dat er 4 verschillende soorten ondergrond zijn. Dat was het idee achter de vier Grand Slams. Vier grote toernooien, in vier verschillende landen met 4 soorten ondergrond. Sinds kort heeft echter de Australian Open zijn banen ietsjes sneller gemaakt, waardoor het iets meer op de banen van de US Open lijkt en is het reboundace vervangen door Plexicushion.
Mijn idee is dan ook om een toernooi tussen de top 8 van de wereld te maken, waarbij je binnen een straal van 2 uur rijden zeg maar 200km beschikking moet hebben over die vier ondergrondsoorten...
Dan is de opzet als volgt:
Kwartfinales op basis van het Champions League principe: Twee wedstrijden (best of 5) en degene met meeste games gaat door..
Halve finales: Idem dito..
Finale: 3 (best of 5) wedstrijden op 3 soorten ondergrond, waarbij het principe geldt wie er 2 wint, die heeft gewonnen...
----
Voorbeeld:
Deze 2 kwartfinales worden gespeeld op twee van de 4 soorten ondergrond (bijvoorbeeld Gravel en Hardcourt)
Nummer 1(Nadal)- Nummer 8(Verdasco)
Nummer 4(Djokovic)- Nummer 5 (Del Potro)
Deze 2 kwartfinales worden gespeeld op de andere twee soorten (dus Gras en Plexicushion)
Nummer 2 (Federer)- Nummer 7 (Simon)
Nummer 3 (Murray) - Nummer 6 (Roddick)
De winnaars komen tegen elkaar uit in de halve finale:
Bijvoorbeeld:
Nadal-Djokovic; zij spelen tegen elkaar op Gras en Plexicushion
Federer-Murray; zij spelen tegen elkaar op Gravel en Hardcourt
De winnaars spelen in de finale:
Bijvoorbeeld:
Nadal-Federer; beide kiezen 1 favoriete ondergrond (eerst spelen ze op de ondergrond van de nummer 1 van de wereld) en de derde ondergrond wordt geloot door een onafhankelijk persoon...
---
Je verdeelt het toernooi over 2 weken. Ze spelen telkens allemaal op dezelfde dagen om eerlijke concurrentie te houden. Dus ze spelen de kwartfinales: Maandag en Woensdag.
Halve finales: Vrijdag en Maandag(2). De finales: Woensdag (2), Vrijdag (2) en indien nodig Zondag (2).
(2)=2de week!