Ik ben het met je eens dat Roddick voor zijn doen echt goed speelde: het was zijn beste wedstrijd ooit denk ik. Federer daarentegen bij lange na niet en hij durfde of kon maar niet het achterste van zijn tong laten zien. Dus ja ik ben het met je eens dat Roddick het meer had verdiend!
Federer had echter wel veel meer winners en aces dus wat dat betreft is dat wel raar en knap als je dan toch niet eens je beste tennis speelt
!
En dat mensen zeggen dat hij er dichterbij zat dan Federer vorig jaar, vind ik niet als je 9-7 in de 5de set verliest ben je net zo dichtbij als 16-14 alleen duurt het wat langer. Daarnaast was Federer zijn wedstrijd tegen Nadal vorig jaar qua tijd langer en dus slopender! Het spel was ook intensiever dan nu doordat de service dit jaar zo beslissend was, dus wat dat betreft vind ik niet dat iemand kan zeggen dat Roddick er dit keer dichterbij was dan Federer vorig jaar!
En ja voor Roddick zijn doen pakte hij het verlies goed op, maar die opmerking vond ik echt niet kunnen. En ja ik snap dat hij gefrustreerd was, maar een snauw naar Federer teruggeven wanneer hij een toespraak houdt en empathie met je toont vind ik niet kunnen!
Het was wel in de roes en furie van het moment, want in de perskamer was hij heel lovend over Federer en zei hij: "Iedereen prijst altijd Federer zijn klasse en prachtige slagen, maar vandaag liet hij zien ook over uithoudingsvermogen en rust te bezittten, de rust en uitdagingsvermogen om te wachten op een kans op mijn service, iets wat hij normaal gesproken al van set 1 tegen mij onder de knie heeft. Die conditie, uithoudingsvermogen en rust van Federer wordt in mijn ogen onderschat, terwijl dat dat ook een belangrijk onderdeel van hem is dat hem de beste tennisser van de wereld maakt. "
Dus ja dat vond ik dan weer heel sociaal en netjes, maar die snauw daarvoor was gewoon echt asociaal hoe je het ook went of keert!
P.s: Rod Laver had ook een mooie uitspraak hoorde ik op de BBC.
Hij verwacht dat Nadal en/of Federer nog een keer de echte GRAND SLAM in 1 kalenderjaar pakt. Dus winst op Australian Open, French Open, Wimbledon en US Open in 1 jaar.
Hij is vooral onder de indruk van het voetenwerk van Federer en diens inschattingsvermogen. Hij zegt pas wanneer je niet naar de bal kijkt en een wedstrijd lang naar een tennisser dan zie je pas wat voor inspanningen ze eigenlijk allemaal wel niet moeten leveren. En vooral bij Federer zie je dan de klasse ervan afdruipen. Zo goed voetenwerk en technisch goeie slagen!
Hoe dan ook Federer de nieuwe nummer 1