Ik snap je punt.. en ze hebben inderdaad veel pech gehad het afgelopen jaar voornamelijk met scheidsrechterlijke dwalingen, maar ja dat heeft mijn clubje (ajax) ook heel veel gehad...
Ik snap ook dat het moeilijk voor de fans is als twee clubs moeten fuseren, maar als ajax zou gaan fuseren met Feyenoord zou ik het niet begrijpen en niet leuk vinden, maar ik zou nooit willen dat mijn clubje in wat voor vorm dan ook degradeert!!!!! NOOIT!!!
Nou heb ik wel makkelijk praten, omdat als een club waarschijnlijk niet zou fuseren dat Ajax wel zou zijn...
Daarnaast gun ik het Cambuur.. ten eerste omdat de Friezen een heel leuk publiek zijn, zie de sfeer in Heerenveen altijd mooi, vol achter hun eigen clubje, precies zoals het hoort!! Kijk ook naar de sfeer gisteravond echt prachtig... Dat kun je bij Roda niet zeggen!!
Ook heeft Cambuur Stanley Menzo als trainer. Hij is niet alleen ex-ajacied
, maar hij heeft vorig seizoen ook al Volendam laten promoveren.. Echt bijzonder knap dat hij dat bijna 2 jaar op rij deed met 2 verschillende clubs... en waarschijnlijk had hij na deze promotie wel nog een jaar door mogen coachen en zijn kwaliteiten in de eredivisie te laten zien!
Wat betreft de voetbalvereningen in de provincies... daar gaan wij niet over en ik vind het jammer dat alleen in Brabant er heel veel energie en passie in wordt gestoken wat dat betreft... Het liefst zou ik het zo zien als in Engeland, overal een eigen clubbie waar iedereen echt fan is van zijn eigen club... Elk stadion zit vol gedurende elke wedstrijd.. de fans zitten bijna op het veld en steunen hun clubje in goede en slechte tijden.. De clubs daarnaast helpen ook de jeugd in allerlei vormen om fit te blijven of helpen gehandicapten aan een leuk dagje.... Sportclubs hebben ook echt een sociale functie.. dat vind ik gewoon echt prachtig...
P.s: Ajax en AGOVV is de perfecte combinatie; Ajax de beste club uit eredivisie met AGOVV de beste club uit de Jupiler League :DDDDDDDDD!