Zeker mager - maar blijkbaar hebben de Jumbo's toegezegd om te helpen verdedigen
Zit even naar de profielen van de laatste etappes te kijken:
- Etappe 18, morgen, is wat zigzaggend omhoog/omlaag. Een cat. 1 ongeveer 13km voor het eind, maar heel consistent rond de 6%. Aangezien Dumoulin blijkbaar nogal prima is met consistente klimmen hoort dat prima te gaan. Afdaling is redelijk rechtuit, dus ik verwacht hier eigenlijk geen verschillen.
- Etappe 19 heeft een 3tje en een 2tje, met een kort klimmetje ongeveer 2km voor het eind. Maar afgaande op officieele site is dat wederom in de orde van grootte van 6%, dus dat zal wel. En wederom ogenschijnlijk vrijwel geheel rechtdoor aan het eind, dus denk dat deze ook wel goed zit.
- Etappe 20 is natuurlijk het grote pijnpunt, met 4 bergjes van de eerste categorie. Blijkbaar gaan ze feitelijk over 2, maar dan heen en terug. Alle 4 klimmen zijn gelijkmatig en rond de 7%.. Alleen de afdaling kan wel eens tricky zijn, aangezien het kaartje de laatste kilometers nogal bochtig laat ogen. Dus ik zou zeggen dat
normaal de afdaling een groter probleem is dan de klimmetjes.
Dus denk dat er feitelijk 2 grote kuilen in de weg kunnen zijn:
- Het is de derde week van een grote koers.. hoe verteren Aru en Dumoulin dat?
- Wie is de betere daler, voor het laatste stuk van etappe 20.
Maar voor de etappes en klimmen zelf geef ik hem eigenlijk een vrij goede kans om er ongeschonden doorheen te komen.
Hmmm okay, en een 3de kuil:
- Wat voor slimme tactiek dingetjes kan Astana bedenken? Want het blijven maar enkele seconden..