Auteur Topic: Wielrennen  (gelezen 673226 keer)

Offline ViWiRu

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Wielrennen
« Reactie #3560 Gepost op: 1-11-2020, 22:00:22 »
Het parcours van de Tour de France is bekend!

- 6 bergritten waarvan 3 aankomsten bergop
- 2 individuele tijdritten
- 4 of 5 ritten kans op waaiers
- In rit 11 moeten de renners 2x de Mont Ventoux beklimmen  ::bravo::
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #3561 Gepost op: 1-11-2020, 23:24:29 »
Op de Ventoux rit na vind ik het een matig parcours dit jaar. Mijn bescheiden jaarlijkse analyse:

- 8 vlakke ritten, voor pure sprinters is teveel. Vast om Demare te pleasen.

- Eindelijk 2 tijdritten,maar wel allebei een middellange afstand. Had liever 1 behoorlijk lange tijdrit gezien en de ander wat korter. Ze zitten wel mooi in het parcours (voor en na de bergen). En zo hoort het. Dan moeten er verschillen goedgemaakt worden door de klimmers in de bergen.

- De Alpen zijn slecht uitgetekend dit jaar. De rit naar Grand Bornand is niet zo zwaar. De rit naar Tignes is onderweg zwaarder maar de slotklim is een loper. Ik verwacht amper verschillen in deze ritten.

- De Ventoux rit is de leukste van dit jaar. Chapeau! Blij met een finish bergaf.

- Rit naar Andorra gaat ook niet veel verschil opleveren denk ik.

- De rit naar Col de Portet is de zwaarste van dit jaar. Erg jammer dat er een aanloop is van 100 vlakke kilometers. Dat zorgt voor een makkelijke controle. En die hebben we genoeg in de Tour.....

- Rit naar Luz Ardiden is leuk, maar ook hier is de aanloop te vlak. Er is geen enkele optie gecreëerd in dit parcours om een treintje te ontregelen.

- De bergritten zijn ook erg kort. Dat kan leuk zijn. Maar ik had ook graag 1 langere uitputtingsslag gezien. Zoals bv de Stelviorit in de Giro. Juist afwisseling maakt het leuk en maakt verschillende tactieken mogelijk.

- Kans op waaiers klinkt spektaculair. Maar dat kun je nu natuurlijk niet weten. Alles hangt af van het weer.

Beoordeling: **

You'll never walk alone

Offline Convans

• Forumlid
« Reactie #3562 Gepost op: 2-11-2020, 00:06:13 »
Ik ben een keer positief verrast over het parcours.

Ik zit echt niet te wachten op 10 bergritten waar dan helemaal niets gebeurt. Nu denk ik dat er dus ook wat meer koers zal zijn in de ‘vlakkere’ ritten. De Tour gaat hier verscheidene renners mee aantrekken. Klassieke types, tijdrijders, sprinters en natuurlijk klassementsmannen.

3 aankomsten bergop is ook eens leuk! Niet teveel de extremen opzoeken, de renners bepalen nog altijd de koers. Hoe zwaarder je de bergritten maakt, hoe meer er afgewacht wordt, heb ik het gevoel.

Die eerste week spreekt me echt wel aan! Akkoord dat er misschien 1 rit in de Alpen beter uitgetekend kon worden, maar voor de rest zie ik veel afwisseling en een Tour die niet enkel op de bergen is gericht.

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #3563 Gepost op: 2-11-2020, 09:39:59 »
3 aankomsten bergop is ook eens leuk! Niet teveel de extremen opzoeken, de renners bepalen nog altijd de koers. Hoe zwaarder je de bergritten maakt, hoe meer er afgewacht wordt, heb ik het gevoel.

Eens dat het goed is dat niet teveel de extremen opgezocht worden. Maar juist daarom mis ik een mooie rit in de slotweek met finish bergaf. Ik vind juist bij de finishes bergop dat er vaak afwachtend gekoerst wordt. Want je kunt in de laatste kilometer de zege pakken (+boni's) en wegblijven met een korte inspanning.

Ik hoef echt niet 10 bergritten. Maar ik vind 8 ritten voor de pure sprinters gewoon écht teveel. En dan tel ik bv. rit 1 en de rit naar Carcassonne niet eens mee, terwijl bijvoorbeeld een Sagan daar ook gewoon kan winnen.
You'll never walk alone

Offline Molbelg

• Forumlid
« Reactie #3564 Gepost op: 2-11-2020, 13:13:52 »
Ik ben ook niet echt fan van dit parcours. Ik vind dat er te weinig echt zware ritten tussen zitten. Drie keer aankomst boven vind ik echt te weinig.

Eens met Nieky dat er teveel sprintersaankomsten zijn. Er zijn dit jaar weinig kansen voor renners die voor de aanval moeten kiezen.

Ik vrees dat de ronde dit jaar beslist wordt in een vlakke tijdrit. Wat ik bijzonder saai vind...
#teamamaimiljaarde

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #3565 Gepost op: 2-11-2020, 15:41:23 »
Ik vind het er wel als een mooi parcours uitzien. Misschien is 8 sprintersetappes wat veel, maar een mooie massasprint hoeft voor mij zeker niet onder te doen voor een bergrit. Daarbij zijn juist die vlakke ritten de laatste jaren ook goed geweest voor tijdsverschillen! Daarnaast wil 8 sprintersetappes verre zeggen dat we ook 8 sprints gaan krijgen.
Wel hadden er wat meer zwaardere bergen in mogen zitten. Of zoals dit jaar nog een extra gebergte als het Centraal Massief of de Elzas.
Overigens, waar ik ook best benieuwd naar ben is de rit van 248 km!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Convans

• Forumlid
« Reactie #3566 Gepost op: 2-11-2020, 17:37:37 »
Ik verwacht ook geen 8 pure sprints hoor.. Hooguit 6

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #3567 Gepost op: 3-11-2020, 10:57:08 »
Alle renners in de Ronde van Spanje zijn negatief getest op covid-19. Dat is de uitkomst van de vierde testronde, waarbij in totaal 681 renners en organisatieleden van de Vuelta op het virus zijn gecontroleerd. Ook bij eerdere tests bleken alle deelnemers coronavrij. (NOS) ::bravo:: ::bravo::

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #3568 Gepost op: 7-11-2020, 17:04:12 »
Nou, zou Carapaz dan toch Roglic kraken? Wat een spanning.

Hofstede waait eraf.. Roglic moet zelf.

Toch Roglic, houdt voldoende over iets van 25 sec.. knappe poging Carapaz.  ::bravo::

EDIT: En natuurlijk Wout Poels knap 6e.  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 7-11-2020, 17:26:49 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline ViWiRu

• Forumlid
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
« Reactie #3569 Gepost op: 7-11-2020, 17:11:15 »
Dat was nog even spannend inderdaad!
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3570 Gepost op: 14-11-2020, 10:33:43 »
Tsja door al die klimmers in de INEOS ploeg, zie je deze renners amper in grote rondes. Ze hebben er weer een pak aangetrokken las ik.  ::jaja::

Wel jammer dat zulke goede renners (Martinez, Porte, De Plus) dan in de trein komen ipv voor eigen kans kunnen rijden, maar goed, ze kiezen er zelf voor (en zullen ongetwijfeld er geen verkeerd salaris voor krijgen).

Even voor het eerst, ronderenners die voor INEOS rijden in 2021: Amador, Bernal, Carapaz, De Plus, Martinez, Porte, Sosa, Thomas en Adam Yates. Dat is toch niet leuk. ::ohno::
Edit: ik vergeet zelfs Geoghegan Hart en Sivakov, ik neem aan dat die ook blijven.

Er kan er nog eentje bij naar het schijnt, het schijnt dat Vlasov onder zijn contract bij Astana uit wil en naar INEOS wil. Lukt dat niet kan het altijd nog per 2022 (heeft nog een 1 jarig contract bij Astana).
Ze kunnen gewoon een heel team met winnaar opstellen in een grote ronde en dan komen ze eigenlijk nog plekken te kort ::rofl:: Is toch niet leuk meer. ::ohno::

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #3571 Gepost op: 14-11-2020, 10:57:07 »
Nee. Slechte zaak voor het wielrennen.

Wat blijft er nog van Astana over in het rondewerk? Lopez is ook al weg
You'll never walk alone

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #3572 Gepost op: 14-11-2020, 10:59:02 »
Fuglsang all the way dan maar?

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #3573 Gepost op: 14-11-2020, 12:18:16 »
Fuglsang all the way dan maar?

Fuglsang.. Fuglsang.. ik ken die naam.

Dat was toch die vent die in een vrij zwakke Giro startte, waar ook nog eens werkelijk alle topfavorieten uitvielen, en vervolgens alsnog niet in de top-5 eindigde?

Alle ballen op hem, kan alleen maar goed gaan ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #3574 Gepost op: 10-12-2020, 20:18:58 »
Wielrennen blijkt wederom een populaire 2e carriere sport te zijn.
We kennen al een schaatster die baanwielrenster werd (Laurine van Riessen), natuurlijk de bekende schansspringer die bijna de Tour won (Primoz Roglic) en er zijn ook langlaufers die een wielercarrière zijn begonnen (onder wie Olympisch Kampieon Klaebo). Maar we kunnen er nu een alpine skiër aan toevoegen. De BORA ploeg (van Sagan, Buchmann en volgend jaar ook Kelderman) heeft eeen skier aangetrokken. De beste man heet Anton Palzer. Ik ben benieuwd of dit een nieuw succesverhaal wordt.

Offline MoleBuster

• Forumlid
« Reactie #3575 Gepost op: 10-12-2020, 20:25:51 »
De BORA ploeg (van Sagan, Buchmann en volgend jaar ook Kelderman) heeft eeen skier aangetrokken. De beste man heet Anton Palzer. Ik ben benieuwd of dit een nieuw succesverhaal wordt.

Wie weet. Galibier op met de skilift en vervolgens dalen zal wel lukken.  :D

OT: Het zal mij ook benieuwen. Interessant.

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #3576 Gepost op: 17-12-2020, 17:19:58 »
De winnaar van het lelijkste wielershirt van 2021 is al bekend:

Het hoofd van Van Avermaet dikt het nog wat aan. ::rofl::

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #3577 Gepost op: 5-01-2021, 18:53:06 »
Hirschi per direct weg bij team Sunweb DSM. Eens kijken bij welke rijke ploeg hij opduikt.

Edit : naar het schijnt de Arabische oliedollars van UAE Emirates, de ploeg van Pogacar
« Laatst bewerkt op: 5-01-2021, 21:35:55 door Daisy »

Offline MoleBuster

• Forumlid
« Reactie #3578 Gepost op: 17-01-2021, 10:52:31 »
Hoe is het mogelijk Wilco Kelderman en andere renners van Bora aangereden tijdens training:

https://www.nu.nl/wielrennen/6102437/kelderman-houdt-ook-gebroken-wervel-over-aan-val-tijdens-trainingsrit.html

Wilco met hersenschudding en een breuk in een ruggewervel.  :(

En dat na jaren vol blessures. Nu maar hopen dat het herstel hem niet dit seizoen gaat kosten.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #3579 Gepost op: 23-01-2021, 13:36:13 »
Tussen de shorttrackberichten door komt ineens het bericht dat Tom Dumoulin voor onbepaalde tijd gaat stoppen met wielrennen.