Nee ik zeg echt niet dat alleen wout of Mathieu kunnen winnen , maar op dit moment zijn dat wel zeer bepalende renners in het peleton. En vind ik het dus ook vrij logisch dat veel wielermedia de aandacht richt op deze 2.
Ik vind het mooi dat er dit jaar geen echte hegemonie is dat de ene ploeg alles lijkt te winnen . ( iets waar je bij de vrouwen met sdworkx wel wat meer last mee hebt).
Verder houd ik wat meer van iemand die aanvallend rijdt ipv steeds afwacht om het bord van de ander eerst volledig op te laten eten.
Zo verbruiken wout en Mathieu veel energie in de ontsnapping op poten zetten en leunt asgreen daar op het feit dat alaphilippe er nog achter zit en dus geen extra energie er op dat moment in kan steken.
Het is niet puur de beste,sterkste renner die wint, het is doseren , positioneren . Soms is het gewoon erg tactisch, dat maakt het zo mooi.
Wat ik minder mooi vind aan wielrennen anno nu, is dat je een paar van de megateams hebt, die in elke koers weer andere renners aan het werk kunnen zetten (Ineos, dcq en zelfs jumbo). Ik zou voorstander zijn van een salarisplafond, zodat ook andere ploegen wat meer kans hebben.