Dit wordt een lange post. FC Utrecht heeft het niet gered, maar heeft het zooooo knap gedaan
Respect voor de manier waarop ze bijna een miljoenenclub als Zenit het lastig hebben gemaakt.
Ajax heeft zijn best gedaan, maar faalt weer keihard in eindfase. Van Europa League finalist, naar het sufferdje van de Europa League. Miljoenen op de bank, maar geen kwaliteit op het veld.
Qua loting voor Feyenoord, het had veel erger kunnen zijn... ik heb medelijden met Apoel bij Tottenham, Dortmund en Real
Zal veel van de thuiswedstrijd afhangen inderdaad, Feyenoord is niet kansloos, maar de poule biedt ook mogelijkheden. Napoli en City zijn mooie namen, met name van City ben ik nog steeds niet onder de indruk en Engelse clubs hebben het altijd moeilijk met Nederlandse clubs.
Dan die ranking...
10. Turkije - 30.600 (3/5)
11. Nederland - 28.549 (2/5)
12. Oostenrijk - 26.600 (2/4)
13. Griekenland - 26.600 (2/5)
14. Tsjechië - 25.975 (3/5)
15. Zwitserland - 25.000 (3/5)
Dit is de huidige stand (denk ik), tussen haakjes aantal actieve clubs per land. Turkije inhalem wordt nu een utopie. Voordeel is dat 12 en 13 ook maar 2 clubs over hebben, al heeft Griekenland met Olympiacos een club die zomaar weer goed kan doen in een moeilijke CL poule. Denemarken deed ook nog aardig mee op deze lijst, maar is volgens mij op Kopenhagen na alle clubs kwijt.
Het zal dus afhangen van de resultaten van Vitesse en Feyenoord...
Vitesse zit in pot 4 en kan een redelijke, maar ook een zware loting krijgen
Pot 1:
Arsenal, Zenit, Olympique Lyon, Dinamo Kiev, Villarreal, Athletic Bilbao, Lazio Roma, AC Milan, Viktoria Pilzen, Red Bull Salzburg, FC Kopenhagen en Sporting Braga
Pot 2:
Steaua Boekarest, Ludogorets Razgrad, BATE Borisov, Everton, Young Boys, Olympique Marseille, Real Sociedad, Maccabi Tel Aviv, Lokomotiv Moskou, Austria Wien, Hertha BSC en OGC Nice
Pot 3:
Astana, Partizan Belgrado, Hoffenheim, FC Köln, Rijeka, Vitoria Guimarães, Atalanta Bergamo, Zulte Waregem, Zorya Luhansk, Rosenborg, Sheriff Tiraspol en Hapoel Beer Sheva
Pot 4:
Apollon Limassol, Istanboel Basaksehir, Konyaspor, Vitesse, Slavia Praag, Rode Ster Belgrado, Skenderbeu, Fastav Zlin, AEK Athene, Lugano, Vardar Skopje en Östersund
Redelijk: Kopenhagen/Pilzen/Reb Bull (pot 1), Austria Wien/Maccabi/Young Boys (pot 2), Sheriff, Hapoel Beer Sheva, Partizan, Astana (pot 3)Zwaar: Een combi van een van deze ploegen: Alles in dat rijtje van Arsenal tot AC Milaan + Braga (pot 1), Everton/Marseille/Sociedad,Herta,Nice (pot 2), Hoffenheim, Köln, Atalanta, Rosenborg,Rijeka, Guimaires/Zulte (pot 3).