Tsja voor mij is het op volgorde van leukheid:
1. Barca
2. Real/Bayern
3. Chelsea
Tsja, Barca ik volg ze al sinds 2005, in de tijd van Ronaldinho toen er een heel ander team stond dan nu natuurlijk dat ook al grote successen boekte. Daarna volgde de periode Messi tiki taka maar ik denk dat de formule is lichtelijk uitgewerkt na 4/5 jaar.
Misschien is het ook de vermoeidheid van de slopende seizoenen, maar je ziet gewoon dat Barca uit 2011 in 2012 niet meer de vorm heeft. Ze zijnn niet werkelijks geniaal, maar soms bij vlagen. Misschien kunnen de spelers niet meer de motivatie vinden, misschien tijd voor vernieuwing (andere coach? die overigens binnen 24 uur uitsluitsel geeft over zijn toekomst bij Barca).
Dat Barca uit de CL ligt is jammer, maar je kan gewoon niet alles winnen. Al moet ik zeggen dat Barca over 2 wedstrijden tegen Chelsea door had moeten gaan, want Barca speelde niet groots maar zeg nou eerlijk, zie je liever het betonvoetbal van Chelsea of (de pogingen tot) tika tika voetbal van Barcelona? In beide wedstrijden een zwaar overwicht in balbezit, kansen en ook nog eens een beetje pech. (meetdere malen de bal op de paal of lat)
De manier waarop Chelsea heeft gespeeld is natuurlijk ook een kunst die je moet kunnen beheersen, daar alle respect voor, maar het is verre van mooi.
Dan nog Real Madrid, tsja dit seizoen spelen ze vaak goed voetbal, hebben meer dan 100 keer gescoord in de competitie en worden terecht kampioen van Spanje, aangeziewn Barca het tig keer heeft laten liggen in wedstrijden. (Sevilla 0-0, Villareal 0-0, Osasuna uit 3-2 verliezen etc.) Alleen zolang spelers als Pepe, Marcello, Coentrao, Alonso, en Ronaldo daar spelen met Mourinho als coach zal ik in ieder geval geen positief gevoel bij ze krijgen. Ze maken regelmatig smerige overtredingen, de arrogantie druipt er bij met name Ronaldo flink vanaf en het gedrag/toneelspel van Mourinho irriteert me mateloos. Het wil overigens niet zeggen dat ik Ronaldo geen goede speler vind. En ja ik weet dat Barca ook geen lieverdjes zijn, aangezien ze snel gaan liggen en om kaarten vragen aan de scheidsrechter.
Maar goed nog even over Bayern, die hadden vanaf het begin van het toernooi (en eigenlijk al in het seizoen ervoor dat ze moesten vechten voor plaatsing voor de CL) één droom gehad: De finale spelen in eigen huis, de Allianz arena. De droom is uitgekomen, en nu moeten ze hem ook maar gaan winnen. Bayern had een periode waarin ze echt geweldig speelden en elke tegenstander met 6/7-0 van de mat gooiden met goed voetbal. Daarom had ik ook liever een CL finale gezien tussen Barca en Bayern (of Barca-Real) aangezien ik dat voetbal van Chelsea niet om aan te gluren vind. Nu maar hopen dat Bayern in eigen huis de prijs kan pakken! 19 mei zullen we het zien.