Zojuist heeft de loting plaatsgevonden voor de vierde en laatste voorronde van de Europa League en ik denk dat alle clubs, op AZ na, er goed vanaf zijn gekomen:
Anzhi Makhachkala (Rus) - AZ (Ned) (Anzhi komt dus weer naar nederland, nadat ze gisteren Vitesse hebben uitgeschakeld, beetje jammer dit want AZ was een geplaatste ploeg en krijgt wel een zware tegenstander).
Feyenoord (Ned - Sparta Praag (Tsj) (Sparta Praag is niet meer wat het geweest is, en als Feyenoord zo speelt als tegen Kiev, en dan doelpuntjes meepakt, moet het zeker lukken!)
Molde FK (Noo) - sc Heerenveen (Ned) (Loting had slechter gekund voor de noorderlingen, Molde schijnt wel een paar fysiek sterke afrikaanse spelers te hebben)
Bursaspor (Tur) - FC Twente (Ned) (Kampioen van Turkije in 2010, is ook wat afgezakt, maar wedstrijden in Turkije spelen is nooit echt fijn. Thuis moet Twente dit zeker af kunnen maken).
FK Zeta (Mon) - PSV (Ned) (En hier kan ik alleen maar op zeggen: FC wie? nooit van gehoord.. weet alleen dat ze sinds de scheiding van Servie- en Montenegro de eerste landskampioen van Montenegro waren in 2007).
Sowieso vond ik het lotingssysteem maar raar, normaal doen ze altijd een voor een, balletje voor balletje en nu pakten een nummer en nog een nummer. Aan die nummers zaten elk 5 clubs gekoppeld, en de computer bepaalde dan wie tegen wie speelt. Alleen het stomme is dat ze bij de laatste 2 nummers (waar dus PSV in zat) ze ineens wel balletje na balletje deden en PSV dus wel elke tegenstander uit een van de 5 balletjes kon loten, en dat dat dus niet met de computer ging..