Scheids omgekocht lijkt me uitermate onwaarschijnlijk.
Nog los van het algemeen - als hij zou zijn omgekocht, dan had hij meteen die eerste penalty gegeven. In plaats van het eerst weg te wuiven, waarna die extra scheidsdude achter de goal protesteerde.
Heb stuk teruggezien met Engels commentaar, die op dat moment al feitelijk bezig waren met de nabeschouwing, die vonden de tweede penalty zonder discussie een penalty.
Dus denk dat de scheidsrechter heel proper was, gaf zo te zien ook geen onterechte gele kaarten - en geen rode kaart wat ook invloed zou hebben gehad.
De 5 minuten extra tijd oogden veel. Then again er was een stortvloed aan kaarten, en een serie goals in de tweede helft. Dus als ze bv standaardwaarden als 30s per goal en 15s per kaart rekenen (ik noem maar wat), dan is het wel mogelijk. Zeker omdat bij een penalty het extra lang duurt.
Heb nu net even terug gekeken bij de eerste penalty; tussen het moment dat het spel stil komt te liggen en dat de penalty wordt genomen, zit 1m35. En totaal tot de volgende aftrap meer dan 2 minuten. Bij de tweede penalty 1m09 tot het nemen en ruim anderhalve minuut tot volgende aftrap. Dus als 2 penalties feitelijk 3.5 minuut het spel stil leggen, dan snap ik 5 minuten extra tijd wel.