Als de Nederlandse ploegen en ik herhaal ALS... ze de derde voorronde van de Europa League doorkomen, zijn dit de tegenstanders om een groepsfase ticket te bemachtigen:
1. Winnaar PSV/Hagesund tegen Austria Wien of Appollon (op zich niet verkeerd om af te mogen rekenen met een Oostenrijkse club, nog beter als ze eruit liggen, maar goed zou wel handig zijn voor de ranking om die kwijt te raken)
2. Winnaar Feyenoord/Tbilisi tegen Norrköping of Hapoel Beer Sheiva (dat Norrköping is een niet te onderschatten ploeg, Hapoel ken ik niet zo goed, maar lijkt me wel een vervelende tegenstander net als Tbilisi en Trencin vorig jaar )
3. Winnaar AZ/Mariepol tegen Antwerp of Plzen (by far de meest lastige loting, Antwerp is al paar jaar aan het bouwen sinds de terugkeer op het hoogste niveau schat ze gelijkwaardig aan AZ in en Plzen is een ploeg die altijd wel meedoet in de CL of EL). Al had het erger gekund want ook de Wolves, Frankfurt (halve finalist vorig jaar) of Spartak Moskou (van Guus Til) kunnen zijn... alleen jammer dat we dus geen Plzen, Az of Antwerp in de groepsfase krijgen. Allemaal wel leuke ploegen, maar slechts 1 van hen haalt de eindronde.
Net als dat we of Frankfurt of Strasbourg waarschijnlijk gaan missen (die spelen waarschijnlijk in de finale play-off tegen elkaar). Zelfde geldt voor Braga of Spartak Moskou (vermoed dat die 2 ook een play-off gaan spelen) en ook Torino en de Wolves zijn aan elkaar gekoppeld in de laatste ronde als ze die halen
Zijn toch ploegen die de groepsfase en vervolg ervan leuker zouden maken naar mijn idee. Maar die loten elkaar nu waarschijnlijk al helaas... en dat gaat weer ten koste van wat van die kleinere nietszeggende vervelende clubjes die niemand kent, waar het vervelend tegen voetballen is en ook tegen elkaar loten en dus de groepsfase halen...
Dan nog Ajax...
Als ze winnen van Paok wacht in de finaleronde voor de groepsfase CL een wedstrijd tegen Apoel uit Cyprus of Qarabag uit Azerbeidzjan. Mochten ze door Paok worden uitgeschakeld volgt een play-off om groepsfase EL tegen het Ierse Dundalk of Slovan Bratislava. Moet te doen zijn.