Ik vond Leeds zijn actie geweldig tegen Liverpool. Als je tegen de topclubs wil spelen: VERDIEN HET DAN!!
Engeland krijgt 6 ploegen: nl de nummers 1,2,5,6,7 en 9.
Sorry, maar op dit moment verdient Arsenal geen Europees voetbal.
Vorig seizoen: Opnieuw Arsenal eindigde uit de top 6 (8ste, na de andere ploegen+leicester en WOlverhampton)
Een groter probleem heb ik met de houding van Chelsea en Man.City.
Sinds 2008 heeft City een geldschieter, sinsdien haalden ze een gemiddelde van 2,2 op eindklasseringen. Daarvoor een gemiddelde van 11,5. (en dan tel ik pas van het moment dat ze vast spelen in de premier league, dus niet hun degradatiesiezoen).
Chelsea:stabiel (gemiddeld tussen kampioen en 6de plaats, maar ook één seizoen 10de) sinds ze hun geldschieter hebben, maar daarvoor waren ze eerder middelmoot.
Die ploegen waren nooit gekomen waar ze nu waren zonder hun financierder, en die gaan even bepalen dat zij het meer verdienen dan een ploeg als Napoli, AS Roma die ook bijna elk jaar europees overwinteren zonder iemand die opeens een miljard uit zijn portefeuille trekt.
(hetzelfde probleem heb ik met PSG, maar die hebben geweigerd om mee te doen begreep ik)
De Spaanse ploegen: tsja, het is ook bijna altijd de top 3 uit Spanje dus dat wie wat spannender willen kan ik nog snappen.
Serie A: Op dit moment gaan met Inter,Juventus en Ac Milaan de nummers 1,2 en 4. (Waar is Napoli in je plannen? Want op basis van klassementen van de voorbije jaren horen zij daar eerder thuis dan de Milanese clubs!!)
Juventus is al 10 jaar op rij kampioen maar Inter en AC:
Vorig seizoen 4 en 5
Het seizoen daarvoor: 4 en 6
Het seizoen daarvoor: 7 en 6
Het seizoen daarvoor: 4 en 7
Het seizoen daarvoor: 8 en 10
het seizoen daarvoor: 5 en 8
Het seizoen daarvoor: 9 en 3
Het seizoen daarvoor: 6 en 3
Het seizoen daarvoor: 2 en 1 (Juventus pas 7de)
Ik kan nog doorgaan maar het is van het seizoen 2008-2009 geleden dat die 3 clubs de top 3 waren. Nu gaan Inter (gemiddelde 5de plaats op 9 seizoenen) en AC (gemiddelde 5,44 plaats) zich even meten met de top. Dat vind ik te belachelijk voor woorden.
Juventus vindt de CL te gemakkelijk, ze willen meer grote ploegen.
Even een overzicht van de 'superploegen': Inter was laatste in een poule met Real, Monchengladbach en Shaktar Donetsk. (en won zelfs niet van SHaktar)
Man U derde na PSG en Leipzig.
Juventus zelf: de laatste 3 seizoenen uitgeschakeld door Ajax, Lyon en Porto. Ploegen die ze dus minderwaardig vinden. TSS
Het getuigt van een grote arrogantie door dit te doen, ze willen geld blijven scheppen door hun eigen competitie én de superleague. De voorzitter van Real zei dat mensen liever topvoetbal zien dan een match met middelmatige ploeg en superploeg. Wel, ik zie liever een middelmatige ploeg die ver geraakt (Atalanta, Ajax,...) dan een arrogante ploeg als City.
De mensen houden meer van de underdog, de kleinere ploeg en het seizoen dat Ajax halve finale haalde waren veel neutrale supporters voor hen. Zelf ben ik Vlaming en Anderlechtfan maar als Brugge 2-2 speelt op Real Madrid (met hun volledige A-ploeg) ben ik een tevreden fan.
Ik hoop dat de Uefa zijn dreigement kan voltrekken en de ploegen er nu al kan uitgooien. Dan wint PSG de CL en spelen Villareal en AS Roma de finale van de EL. (leuke ploegen trouwens).
De Europese Comissie kan dit gelukkig nog weigeren vanwege de wetgeving, daar hoop ik ook op.
Daarbij, als ze dit doortrekken hebben ze 0,0% respect voor de fans. De grote bonden zijn tegen, de landbonden zijn tegen én de fans (ook die van ploegen die wel mogen meedoen) zijn tegen. Klopp sprak zich al uit tegen deze league en zijn spelers ook, hij vindt het heerlijk en eerlijk dat een ploeg als West Ham CL kan spelen. Ik hoop dat meer ploegen dit doen.
Ik hoop dat bij die ploegen de spelers/trainers staken of ontslag nemen, transfer willen. Ik hoop dat er spelers zijn die zich vrijwillig aanmelden om maar met Leicester/Napoli/Sevilla te gaan, ploegen die nog wel weten waar voetbal om draait. Ik hoop dat spelers die graag voor hun land spelen op de rem gaan staan, want dan staan ze daar met een superleague waar geen fan naar kijkt omdat de topspelers een lange neus opzetten.