O, niet? Zeg ik eens iets positiefs over een Belgische speler, is het weer niet goed!
Ik ben niet echt thuis in de Belgische competitie, maar wat ik over hem las op internet was heel lovend, oa. dat hij de jongste debutant in het nationaal elftal ooit was, op iemand uit 1910 na. Blijkbaar waren mijn bronnen dus niet zo betrouwbaar.
Maar goed, dan zal hij ook wel geen basisspeler worden. De verdediging van Fiorentina is immers zojuist uitgeroepen tot de beste van de hele Italiaanse competitie!
Misschien groeit VDB daar uiteindelijk toch wel uit tot een wereldverdediger, omdat hij kan leren van de anderen. Over het algemeen heeft Fiorentina de laatste jaren uitstekende aankopen gedaan, hopelijk is dit geen echte uitzondering.
Tja KD ik hoop voor jou dat VDB veel kan bijleren,maar voor het ogenblik is het wel een zééér ruwe diamant,die langs alle kanten nog moet gepolijsd worden.(tussen aanhalingstekens) Het is wel okee hoor als je iets positiefs zegt over de Belgische jeugd
Maar DE talenten zal ik ff in het
vet zetten(met uitzondering van de mensen die in Nederland spelen,want die ken je,en dat zijn ook de grootste talenten,Nederland weet ze te kiezen
Doel:
Logan Bailly (KRC Genk), Frank Boeckx (STVV), Michaël Cordier (FCM Brussels)
Verdediging: Laurent Ciman (Sp. Charleroi), Steve Colpaert (FCM Brussels), Sepp De Roover (Sparta Rotterdam), Guillaume Gillet (KAA Gent), Nicolas Lombaerts (KAA Gent), Landry Mulemo (STVV),
Sébastien Pocognoli (KRC Genk), Thomas Vermaelen (Ajax Amsterdam), Jan Vertonghen (RKC Waalwijk/Ajax Amsterdam)
Middenveld:
Jonathan Blondel (Club Brugge KV),
Marouane Fellaini (R Standard CL),
Faris Haroun (KRC Genk), Maarten Martens (AZ Alkmaar),
Killian Overmeire (Sp. Lokeren Oost-Vl.), Anthony Vanden Borre (RSC Anderlecht),
Axel Witsel (R Standard CL)Aanval: Tom De Sutter (Cercle Brugge), Tom De Mul (Ajax Amsterdam), Stijn De Smet (Cercle Brugge),
Kevin Mirallas (Lille OSC)Dan zijn er nog enkele afwezigen,zoals een Dembele enzo...