Eindelijk een spits
FC Utrecht heeft nu ook een akkoord met RC Genk over de transfer van Kevin Vandenbergh. Dit meldt De Telegraaf in de editie van vanochtend.
De 24-jarige Belgische spits wordt naar verwachting vandaag of morgen medisch gekeurd, waarna hij zijn handtekening onder een vierjarige verbintenis kan zetten. Naar verluidt betalen de Domstedelingen een bedrag van ca. één miljoen euro.
Vandenbergh, zoon van de oud-international Erwin Vandenbergh, is al jaren een garantie voor doelpunten in de Jupiler League. In vijf seizoenen tijd kwam de spits tot zesenzestig competitiedoelpunten. Daarvoor stond hij op de loonlijst bij Westerlo.
Overigens wil Utrecht zich met nog een aanvaller versterken. De Zuid-Koreaan Jae-jin Cho van het Japanse Shimizu is daarvoor nog altijd in beeld. De 25-jarige spits werd begin deze maand bekeken in de oefeninterland tegen het Nederlands elftal in Seoul.
Wie dat tjie tjie tjo is weet ik niet,maar Guikie,ik heb het reeds gezegd,ik hoop het voor jou,maar ik twijfel over Vandenbergh.
Hij heeft idd wat doelpunten gemaakt bij Genk,maar 3/4 waren een perfecte voorzet,die mijn opa ook had binnengeknald.Maar goed,ik hoop voor jou dat hij openbloeid bij Utrecht.