Silberbauer drie seizoenen naar FC Utrecht FC Utrecht neemt Michael Silberbauer definitief over van FC Kopenhagen. De 26-jarige aanvallende middenvelder tekent bij de ploeg van coach Willem van Hanegem een contract voor drie seizoenen.
“Hij brengt onze ploeg een stap verder in het proces van volwassen worden”, verklaart technisch directeur Piet Buter aan Voetbal International. “Met hem en Barry Maguire hebben we op het middenveld wat we wíllen hebben: een jonge speler en een ervaren man die zich bij ons verder kunnen ontwikkelen.”
"Ik heb voor FC Utrecht gekozen omdat de Nederlandse competitie sterker is dan de Deense", aldus Silberbauer tijdens zijn presentatie in Stadion Galgenwaard. "Ik denk dan ook dat ik me als speler hier beter kan ontwikkelen."
Silberbauer informeerde bij diverse collegavoetballer, onder wie Francis Dickoh, naar zijn nieuwe werkgever. "Iedereen was positief over de club FC Utrecht, de stad en de eredivisie."
Silberbauer is achtvoudig international in het Deense nationale team. Hij debuteerde in 2000 op het hoogste niveau in het Deense betaalde voetbal. De middenvelder begon bij Aalborg en sinds 2003 speelt hij in het shirt van FC Kopenhagen.
Silberbauer heeft al een succesvol moment in Nederland meegemaakt. De Deen maakte in 2006 een van de twee goals in de tweede wedstrijd tegen Ajax in de voorronde van de Champions League. Door de 2-0 zege in Amsterdam ging Kopenhagen uiteindelijk door naar de Champions League.
Ik zeg, goede eerste aankoop
Edit: Tweede aankoop, ze hebben Barry Maguire van FC Den Bosch ook al overgenomen 1.5 maand geleden