Dag mensen. Mijn internet werkt weer. Lan wilde niet meewerken. En als je dat steeds te lezen krijgt dat je Modem niet is aangesloten terwijl de DSL-aansluiting aangeeft dat dat wel het geval is, word je een heel klein beetje verdrietig.
Allereerst: excuses voor de onduidelijkheden die kennelijk toch in de opgaven zijn geslopen. Daar kan ik een paar dingen op zeggen: het is toch mensenwerk, en met oplettende puzzelaars worden die dingen wel opgelost (is alleen lastig als je nou net bij dat antwoord zat te twijfelen.
Wat de vraag over Bert Kaempfert betreft: vast staat dat de goede man in 1980 is overleden.
Hoe ik aan Roemenie kom, laat zich als volgt verklaren: Ik was in 1980 heel toevallig in Roemenie op vakantie, en kwam aan in Constanta aan de Zwarte Zee.
Ik heb een paar jaar later eens informatie over Bert Kaempfert gelezen, en daarbij stond dat zijn grafmonument te vinden was in het centrum van die stad. Opmerkelijk hoor, dacht ik nog: daar ben ik in die periode geweest.
Nu kan het zo zijn, dat ik me vergis, en daar heeft het alle schijn van. (Hetgeen dus ook een andere letter zou hebben opgeleverd). Het verstrooien van de as van hem, als er meedere bronnen naar verwijzen: wie ben ik om eraan te twijfelen?
Zoals gezegd: mochten jullie de makers op foutjes kunnen wijzen: graag, dan kan de fout hersteld worden.
Intussentijd: hoewel er iets voor te zeggen is om de vragen (niet te makkelijk, niet onoplosbaar) steeds door dezelfden te laten maken: ik heb koekoe gevraagd ook een ronde te maken, en voel jullie daarna vrij om hetzelfde te doen.
Even de makkelijkste volgorde:
1 eerst een twaalfletterig woord bedenken, dan een stel leuke vragen erbij, en daarna pas husselen. maar hou goed bij wat bij wat hoort. En geef niet te snel goede posities weg, vooral niet de beginletter.
Zo kunnen de makers ook meepuzzelen.