Poll

Willen jullie nog een quiz?

Ja
Nee

Auteur Topic: Twee voor twaalf  (gelezen 57801 keer)

Offline Suzanna

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Twee voor twaalf
« Reactie #200 Gepost op: 8-05-2008, 20:48:29 »
Precies.  ::ok::

Dus we zullen ons best weer doen op een nieuwe 2 voor 12.  :)
Voor meer hint, gezelligheid en afkick-verschijnselen: kijk eens op het WIDM-afkick-forum!

Offline Suzanna

• Forumlid
« Reactie #201 Gepost op: 8-05-2008, 23:08:19 »
Nog eventjes een verklaring van Jos, die inmiddels heeft uitgelegd hoe hij aan Roemenie is gekomen. Dat bleek al jaren een begrip in zijn hoofd te zijn geweest.  ;) En hij was ervan overtuigd daar ook ooit een standbeeld van te hebben gezien daar en dat hij daar begraven lag. Maar dat is echt al heel wat jaartjes terug. Maar dat wilde hij nog eventjes kwijt.
Voor meer hint, gezelligheid en afkick-verschijnselen: kijk eens op het WIDM-afkick-forum!

Offline Suzanna

• Forumlid
« Reactie #202 Gepost op: 8-05-2008, 23:33:30 »
Even een oproep:

Voor diegene die zich ervoor geroepen voor voelt. Jos en ik hebben aankomende tijd even geen tijd om een nieuwe 2 voor 12 te maken. In die tijd kan er best iemand anders die graag eens vragen wilt bedenken, een poging doen. Vergeet niet dat het antwoord een 12-letterig woord moet zijn. Succes!

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
« Reactie #203 Gepost op: 9-05-2008, 08:26:11 »
Dag mensen. Mijn internet werkt weer. Lan wilde niet meewerken. En als je dat steeds te lezen krijgt dat je Modem niet is aangesloten terwijl de DSL-aansluiting aangeeft dat dat wel het geval is, word je een heel klein beetje verdrietig.

Allereerst: excuses voor de onduidelijkheden die kennelijk toch in de opgaven zijn geslopen. Daar kan ik een paar dingen op zeggen: het is toch mensenwerk, en met oplettende puzzelaars worden die dingen wel opgelost (is alleen lastig als je nou net bij dat antwoord zat te twijfelen.

Wat de vraag over Bert Kaempfert betreft: vast staat dat de goede man in 1980 is overleden.

Hoe ik aan Roemenie kom, laat zich als volgt verklaren: Ik was in 1980 heel toevallig in Roemenie op vakantie, en kwam aan in Constanta aan de Zwarte Zee.

Ik heb een paar jaar later eens informatie over Bert Kaempfert gelezen, en daarbij stond dat zijn grafmonument te vinden was in het centrum van die stad. Opmerkelijk hoor, dacht ik nog: daar ben ik in die periode geweest.

Nu kan het zo zijn, dat ik me vergis, en daar heeft het alle schijn van. (Hetgeen dus ook een andere letter zou hebben opgeleverd). Het verstrooien van de as van hem, als er meedere bronnen naar verwijzen: wie ben ik om eraan te twijfelen?

Zoals gezegd: mochten jullie de makers op foutjes kunnen wijzen: graag, dan kan de fout hersteld worden.

Intussentijd: hoewel er iets voor te zeggen is om de vragen (niet te makkelijk, niet onoplosbaar) steeds door dezelfden te laten maken: ik heb koekoe gevraagd ook een ronde te maken, en voel jullie daarna vrij om hetzelfde te doen.

Even de makkelijkste volgorde:

1 eerst een twaalfletterig woord bedenken, dan een stel leuke vragen erbij, en daarna pas husselen. maar hou goed bij wat bij wat hoort. En geef niet te snel goede posities weg, vooral niet de beginletter.

Zo kunnen de makers ook meepuzzelen.

Offline Megan

• Forumlid
  • I se le dijo de forma!
« Reactie #204 Gepost op: 10-05-2008, 10:39:49 »
een woord van 12 letters bedenken valt nog niet mee ::) als ik een mooi woord heb is het 11 of 14 letters...
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #205 Gepost op: 10-05-2008, 10:42:38 »
een woord van 12 letters bedenken valt nog niet mee ::) als ik een mooi woord heb is het 11 of 14 letters...
::ok:: ::ok:: ::ok:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Megan

• Forumlid
  • I se le dijo de forma!
« Reactie #206 Gepost op: 10-05-2008, 18:26:30 »
dan doe ik er ook eentje...

1.  Deze drank heeft een alcoholpercentage van 40-44%
2.  Dit roep je als iemand jarig is
3.  Dit krijg je als je geboren wordt
4.  In deze Hanzestad wordt ieder jaar een boekenmarkt gehouden
5.  Deze vrucht staat bekend als ‘het brood van de woestijn’
6.  Deze republiek in het  Caribische gebied kent een nationale feestdag op 26 juli
7.  Zeeuwse band die zich heeft ontwikkeld van melodieuze rockgroep tot een band die zich steeds meer toelegt op singer-songwriterachtig repertoire, met een prominente rol voor de akoestische gitaar
8.  Een rivier heeft deze ruimte nodig om tijdelijke piekafvoeren te bergen
9.  In Juli 2002 is gestart met de herintroductie van dit dier in de Nederlandse natuur
10. Deze vrouw was 41 jaar jonger dan haar echtgenoot en bleef, toen hij stierf, achter met hun 10-jarige dochter, die te jong was om de taken van haar vader over te nemen
11. Dit land is het meest westelijk gelegen land van Europa
12. Een aanstekelijk iets: als jij iemand dit ziet doen, als je erover leest of als je het iemand hoort doen is de kans erg groot dat jij het ook gaat doen

succes!

Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #207 Gepost op: 10-05-2008, 19:30:14 »
Schouderklop?

Ja, het is een wilde gok.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #208 Gepost op: 10-05-2008, 19:35:23 »
kan niet, dan is vraag 5 iets anders dan ik eerst dacht.

Offline Suzanna

• Forumlid
« Reactie #209 Gepost op: 10-05-2008, 19:41:54 »

Ja, dat probleem kennen we. :P Je wilt niet weten hoe lastig dat nog is.

Offline koekoe

• Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
« Reactie #210 Gepost op: 11-05-2008, 11:40:30 »
Volgens mij gaat dat niet werken hoor een anagram van 12 letters oplossen terwijl je misschien niet eens zeker bent van alle letters.

Een alternatief zou kunnen zijn om van een paar letters aan te geven op welke plaats die komen te staan, zodat je dus wat meer houvast hebt.
Of misschien geen letters aangeven waar die moeten komen te staan,maar bij de vragenlijst zeggen in welke categorie er moet gezocht worden; Sport,natuur,wetenschap enz,enz,......?

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #211 Gepost op: 11-05-2008, 11:44:05 »
Dat lijkt me ook een mogelijkheid, maar dan voor de complete set vragen.

Offline koekoe

• Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
« Reactie #212 Gepost op: 11-05-2008, 11:55:51 »
Dat lijkt me ook een mogelijkheid, maar dan voor de complete set vragen.
Uiteraard  ::ok:: want met de letters die ik nu heb (en ik ben er niet zeker van dat het de juiste zijn) kan ik enkel een of ander tsjetsjeens dialect woord vormen  ::) en ik weet niet eens in welke richting ik moet zoeken.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #213 Gepost op: 11-05-2008, 11:58:59 »
Bosch heette Jheronimus toch ???
Al had ie Pieter Jan geheten, het ging dus om de achternaam....... ;)

Is overigens een geaccepteerde regel in Twee voor Twaalf: daar waar naar personen gevraagd wordt, is de gezochte letter doorgaans de eerste letter van de achternaam. Tenzij nadrukkelijk anders aangegeven.

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #214 Gepost op: 11-05-2008, 23:12:37 »
Megan, zou je iets kunnen zeggen, dus of in welke categorie het gezochte woord valt, of misschien de posities van bepaalde letters? Ik denk dat we de antwoorden inmiddels wel gevonden hebben, maar ja, dat anagram he...  ::)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Megan

• Forumlid
  • I se le dijo de forma!
« Reactie #215 Gepost op: 11-05-2008, 23:14:52 »
ja, da's goed... mag dat morgenochtend? ::hypocriet::

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #216 Gepost op: 11-05-2008, 23:15:34 »
 :P

vooruit dan maar, dan kan ik gaan slapen, anders wordt het zeker laat...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #217 Gepost op: 11-05-2008, 23:15:56 »
ja, da's goed... mag dat morgenochtend? ::hypocriet::
Ja hoor, dan wacht ik wel drie kwartier. ::rofl::

Offline Firesphere

• Forumlid
  • Don't ever try that again
« Reactie #218 Gepost op: 11-05-2008, 23:32:58 »
Ja hoor, dan wacht ik wel drie kwartier. ::rofl::
Het is pas morgen als je hebt geslapen hoor.
En ochtend is ook nog eens tussen 4 (0400 AM) en 12 (1200N), dus, een beetje flauw he?
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #219 Gepost op: 11-05-2008, 23:34:30 »
ja, een beetje wel, want ik zie megan echt niet om 4 uur hier posten om wat hints te geven..... ::rofl::