Auteur Topic: Flikken-Maastricht  (gelezen 273865 keer)

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #460 Gepost op: 30-04-2015, 07:38:03 »
Die was leuk door Linda en Monique als koppel  ::ok::
Dat was inderdaad een leuke serie! Met een zowaar goed Linda de Mol!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bakkertje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #461 Gepost op: 30-04-2015, 13:48:37 »
In de periode van 15 januari 1999 t/m 6 november 2006 had de TROS eigenlijk al een Flikken Rotterdam in de vorm van Spangen

Maar ik ben wel benieuwd naar de nieuwe, Rotterdamse versie.

Spangen!!!! Vond ik een hele leuke serie...jammer dat dat nooit een vervolg heeft gekregen.
Ben heel benieuwd naar de Rotterdamse versie van Flikken Maastricht :D
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #462 Gepost op: 30-04-2015, 15:25:14 »
Als het de sfeer van Spangen gaat uitademen zou ik het een mooi vervolg vinden op. Wellicht nog een crossover tussen Flikken Maastricht en Rotterdam in bepaalde zaken zoals met drugs en dergelijke. Het staat en valt met het rechercheduo. Ben benieuwd naar de cast.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #463 Gepost op: 4-09-2015, 21:21:58 »
Wat een verschrikkelijk slechte eerste twee afleveringen
You'll never walk alone

Offline NextGP

• Forumlid
  • Spartapoes
« Reactie #464 Gepost op: 4-09-2015, 21:31:05 »
Ik vond ze wel leuk. Ik heb de hele aflevering gedacht dat Bert Kuizenga de dader was, omdat hij slechts een paar minuten screen time had gehad  :P

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #465 Gepost op: 4-09-2015, 21:50:35 »
als ik romeo en die vrouw was zou ik stoppen. Vorige week een begrafenis, deze week een koe. Totaal onzinnige verhalen
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #466 Gepost op: 4-09-2015, 23:47:32 »
Er zit ook 0,0 doorlopend verhaal in en de moorden zijn me iets te ongeloofwaardig. Vorige week automatische wapens en explosies. Nu een schilder die met organisch materiaal van slachtoffers werkt.
En bij alles wat er gebeurt wordt er meteen geschoten ( vooral vorige week )

Nadruk lag vandaag iig meer op recherge dan vorige week. Dat was fijn
Die aliënkoeverhaallijn sloeg idd nergens op. Alhoewel Romeo in t weiland wel soort van komisch was
You'll never walk alone

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #467 Gepost op: 5-09-2015, 09:43:59 »
Voor mij hoeft het ook niet zo, de verhaallijn die voor Romeo en Marion geschreven is, vind ik ronduit zwak. Geef mij maar 1 thema per aflevering (of desnoods uitgesmeerd over meerdere afleveringen) en maak daar een goed, maar geloofwaardig verhaal van. Ook een seizoensthema hoeft voor mij niet meer.

Er zitten overigens nog steeds fouten in de routes die worden afgelegd naar de plek van een misdrijf, zoals het passeren van een van de bruggen naar een lokatie die 100 meter verderop ligt (aan dezelfde kant van de brug....), maar daar stoor ik me al lang niet meer aan, omdat nu ook veel meer buiten Maastricht wordt gefilmd.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #468 Gepost op: 5-09-2015, 14:18:07 »
Ik keek de aflevering gisteren voor het eerst sinds lange tijd live (en in gezelschap). Van tevoren had ik heel enthousiast verteld over hoe leuk Flikken Maastricht is, maar na het zien van deze aflevering snap ik ook nog dat ze daar niet veel begrip voor hebben. Beide verhaallijnen waren ronduit zwak en worden nogal simplistisch opgelost. Aan de ene kant heb je die moord, waarbij de overduidelijke details mij meteen naar de juiste dader brachten (en dan nog drie eerdere moorden op exact dezelfde manier waarbij toen de dader nooit gevonden is?). Veel lijntjes blijven open: waarom werd ze vermoord, heeft de dader zichzelf bewust een alibi verschaft etc. Aan de andere kant gaan Marion en Romeo op koeienjacht, die ze natuurlijk ook 1,2,3 terugvinden, naast een bizar plotje dat de boer gelooft in aliëns (en Marion dat ook gaat doen).

Ik begon me serieus af te vragen wat ik nou zo leuk vind aan de serie. Voor mij zijn dat toch de 'intelligente' plots, de manier waarop moeilijke onderwerpen (o.a. seksueel misbruik) op een geloofwaardige mooie manier worden behandeld en de mooie beelden van Maastricht en omstreken. Natuurlijk zijn er in het verleden ook wel eens mindere afleveringen geweest, maar ik mis nu echt het Flikken-gevoel.

Offline Joost2

• Forumlid
« Reactie #469 Gepost op: 7-09-2015, 16:08:10 »
Het lijkt ook wel alsof Marion en Romeo als comic relief/slapstick duo in de serie nog zitten tegenwoordig. Die familie vedette in de kerk en ze dus in de gaten houden ala, maar dan terwijl de kist naar het graf gedragen wordt om de kist heen als nog de familieruzie als Mexican Standoff laten eindigen? Afgelopen aflevering doen ze het dunnetjes over over een nietszeggende plot dat de knecht een koe steelt van zijn boer en Marion opeens bevangen is van boer zoekt vrouw of naja vrouw zoekt boer  :P Daarbij krijgen Wolfs en Eva nog wel een serieuzere zaak voor de kiezen, maar dat die expolitieman dan genegeerd wordt.. Terwijl je vanaf het begin dat ze door kregen dat het vriendje nogal van het jaloerse type is en graag een souvenir van echt iets menselijks (stukje nagel, lok of bloed) verwerkt het nog een half uur duurt tot ze definitief hem in de boeien slaan slaat ook alles.

Die beschieting in aflevering 1 is nog wel terug te herleiden naar dat moment dat de politie in een achtervolging op de snelweg onder vuur werd genomen door automatische wapens. Slapstick detail: het nummerbord van die boeven getaway auto was KVK-10, de nieuwe auto van Wolfs/Eva KVK-11  ::rofl::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #470 Gepost op: 14-09-2015, 11:52:48 »
Ik vond de laatste aflevering wel weer leuk! Goede verhaallijn rond die dode ontwerpster en ook Romeo en Marion hadden weer eens wat nuttigs te doen. De vooruitblik van volgende week baart me dan wel weer enigszins zorgen: die geflipte kunstenaar uit een van de slechtste afleveringen ooit komt weer terug?

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #471 Gepost op: 18-09-2015, 21:10:18 »
 ::slaap:: ::slaap:: ::slaap::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline NextGP

• Forumlid
  • Spartapoes
« Reactie #472 Gepost op: 18-09-2015, 21:19:40 »
Ik snapte er helemaal niks van.

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #473 Gepost op: 19-09-2015, 00:30:28 »
Ik vond het cold case idee leuk.
De uitvoering wat minder
You'll never walk alone

Offline Bakkertje

• Forumlid
« Reactie #474 Gepost op: 19-09-2015, 09:13:21 »
De helft van de aflevering was gewijd aan een terugblik van de eerste aflevering ::niet-ok:: Ik vind het nieuwe seizoen tot nu toe nog niet echt boeiend.
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Joost2

• Forumlid
« Reactie #475 Gepost op: 19-09-2015, 11:25:32 »
Ik vind dit seizoen ook niet echt boeiend van start gaan. Gisteren dacht ik even: huh, krijgen we nu een herhaling te zien, hebben ze de verkeerde band ingestart? Denk dat ik ook een centrale vilian mis zoals met Daan de Vos, een rode draad die door het gehele seizoen loopt zeg maar. Andere seizoenen hadden die rode draad door alle afleveringen heen wel. Het is nu echt meer hap-snap dat zaken worden afgerond, maar zich niet verder uitstrekken dan 1 of 2 afleveringen. Plus waar is de ontwikkeling gebleven met de karakteristieke Fleva momenten? Wolfs en Van Dongen zijn voor mijn gevoel nu echt puur collega's, het verliefde tussen Floris en Eva is weg. Daarbij mag iemand wel Esmeé haar plek innemen als rookie/new kid on the block. Dat gaf het wel een frisse inslag. Of laat meer van het privéleven van Romeo zien, nu Marion al genoeg uitgediept is.

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #476 Gepost op: 19-09-2015, 11:32:45 »
Kortom, ik hoef de aflevering niet terug te kijken?

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #477 Gepost op: 19-09-2015, 11:34:03 »
Mis ook vooral de rode draad ja
Vond echt dat de afgelopen series qua rode draad goed in elkaar zaten. Eerst met Daan, vervolgens met Tony en Boesmeer een aantal seizoenen lang wat goed op elkaar was afgestemd. Was prima.
Ik dacht juist dat Fleva-momenten na eind vorig seizoen meer zouden komen, maar helaas.
Bols mag voor mij ook wel weer een grotere rol krijgen.

Hieronder overigens wat er bij de perspresentatie werd gezegd over wat de rode draad zou kunnen worden ( ook al duurt het lang )

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
You'll never walk alone

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #478 Gepost op: 19-09-2015, 11:35:08 »
Dat klinkt nog wel interessant, maar daar mogen ze dan wel eens naar toe gaan werken...

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #479 Gepost op: 19-09-2015, 11:36:20 »
Ja, alhoewel ik ook moet zeggen dat ik Flikken niet kijk voor de rode draad. Vind het vaak een leuk onderdeel van de series, maar blij flikken is het rode-draadgedeelte zo klein. Dat ik vooral de losse zaken leuk vind.
You'll never walk alone