Qua ouderwetse afleveringen zaten er dit seizoen eigenlijk echt wel een paar hele sterke tussen hoor. Bijvoorbeeld "Recidive" over de TBS'er die losgebroken was of "PGP" over het gestolen mobieltje.
"Parasiet" vond ik dan weer een hele gekke aflevering en ook niet echt geslaagd, die met Marlijn Weerdenburg en Beaudil Elzenga erin. Plots bleek in de laatste 10 minuten er een heel netwerk te zijn van daters die geld willen verdienen aan een (uiteindelijke) scheiding en dat wordt dan in de laatste 5 minuten opgelost
. Dat was een beetje raar. Had veel beter uitgewerkt kunnen worden. Tevens vond ik het nogal irritant hoe ze opnames zonder Angela Schijf moesten laten lijken alsof Angela er toch was. Dat Wolfs elke keer voor haar deur gaat praten over een zaak
. Voelde heel amateuristisch aan.
Wel erg goed vond ik dat Marion en Romeo deze keer ook wat sterkere politieverhaallijnen kregen. Bijvoorbeeld in de eerste paar afleveringen met de flatbewoner met de vlaaien. Of Romeo met het lijntje waarin zijn inloggegevens gestolen werden dankzij de schooldocent, en hij dat nog maar moest bewijzen (buiten dienst). Goed ook de maatschappelijke betrokkenheid met het geweld tegen burgers op straat (zie Marion). Ik heb het idee dat Romeo en Marion in de eerdere seizoenen altijd een beetje de flauwe, luchtige en grappigere verhaallijnen kregen, maar deze keer zijn hun verhaallijnen ook een stuk serieuzer gemaakt en dat vind een oprechte verbetering. Daar tegenover staat dan weer dat de commissaris (in dit geval Kamphuis) veel minder in beeld komt dan in andere seizoenen.