Dit seizoen zat goed in elkaar. De verhaallijnen zijn toch weer goed opgepakt, ook al was seizoen 15 afgesloten met een redelijk gesloten eind (los van Eddie en Donnie). De verhaallijn van Romeo en Marjon zat ook goed in elkaar en de zaken tussendoor waren divers en afwisselend. En Tygo als Eddie is goud
De cliffhanger van dit seizoen biedt ook nog veel mogelijkheden. Helemaal omdat er nog een seizoen 17 en 18 achteraan komen. Ik dacht even dat Eddie Eva zou neerschieten voor de ogen van Wolfs, beetje herhaling van Bols die Fleur neerschoot in de cliffhanger van seizoen 12.
Hoe nu verder?
- De stare-off tussen Eddie en Eva eindigt op 4 manieren
1. Eva schiet Eddie neer, Eva in de problemen Eddie verdwijnt weer in de bak, maar ze zijn nog niet van hem af
2. Eddie schiet Eva neer (niet dood natuurlijk) Eddie ontsnapt, Eva wordt gevonden, maar ze zijn nog niet van hem af.
3. Eddie ontvoert Eva en verdwijnt, hulp is te laat. Wolfs gaat Eva moeten redden
4. Eddie verdwijnt uit beeld (gepakt, ontsnapt whatever), maar de maffia die 2,3 miljoen aan Wolfs geleend heeft is de ingang tot een nieuwe verhaallijn.
? of een heel ander scenario dat ik hier niet neergezet heb.
- Wolfs zal uiteindelijk wel snel vrijkomen, zeker nu Zitman ook doorheeft dat Eddie niet in Marokko zit. En de bewijzen zullen ook wel gevonden worden.
- Wolfs zal waarschijnlijk wel gedoe krijgen met die zaak uit het verleden die Donkersloot aan het onderzoeken was
- Wolfs zal ook wel die maffiabende achter zich aan krijgen waar Eddie onder zijn naam 2.3 miljoen van heeft geleend
- Romeo zal uiteindelijk wel weer op non-actief gezet worden, krijgt ook een strijd met OvJ en blijkt zich zo te gedragen omdat hij ook een verleden heeft met mishandeling? Zal uiteindelijk ook wel gaan praten met een psycholoog denk ik zomaar.