Wat vond je ervan dat Sven ermee gestopt was nadat hij niet als leider herkozen werd? Baalde je ervan dat er maar 1 persoon bij jou kwam staan, of maakte je dat niet zoveel uit. Was het touwtrekken zwaar, omdat je natuurlijk fysiek best afzwakt op zo'n expeditie. Toen ik het zag op Tv wist ik meteen dat jullie team ging winnen, ik heb geen moment gedacht dat blauw zou winnen. Wat vond je ervan dat het hele blauwe team weg moest? Ik vond het wel heel onverwachts en van mij was het niet nodig geweest.
Kende je alle expeditieleden, of zijn er mensen die je op tv ziet waar je amper of geen contact mee gehad hebt? Kon je snachts goed slapen en waar sliep je op?
Beste Rogue
Goedemorgen, ik zal je weer blij maken met wat antwoorden op je vragen. Ja dat Sven vertrok vond ik op z'n zacht gezegd een beetje raar omdat hij altijd had aangegeven dat ie tot het eind wilde gaan, en of dat het niet gekozen worden als leider de ware reden was weet ik niet, dat zul je hem zelf moeten vragen. Het was wel zo dat zijn beslissing om te vertrekken bij veel mensen verbazing en verrassing veroorzaakte. Het is jammer dat hij vertrok want ik schatte zijn Robinsonkansen hoog in.
Dat er bij de verkiezing tot leider maar een persoon voor mij ging staan (Muriel) verbaasde mij eigenlijk niet, omdat na de woordenwisseling in de arena met de 4 verantwoordelijken door velen op mij kritiek is gegeven over de manier waarop ik de verantwoordelijken "aanviel". Het belangrijkste vond ik dat ons nieuwe kamp toch aan het zuidstrand kwam, en daar vond ik wel steun omdat er toch zo'n 85-90 mensen kozen voor de zuidlocatie, dus men was het toch wel met me eens. Alleen zagen de mensen niets in mij als hun leider, oke so be it.
De touwtrek proef was ongelooflijk zwaar, niet alleen door de felle tegenstander, maar ook omdat je inderdaad langzaam aan krachten verliest. Ondanks dat sommige tv beelden een ander beeld laten zien werd de voedselsituatie met de dag slechter en daardoor verlies je gewoon kracht en dat merk je dagelijks. Dat het blauwe team in zijn geheel weg moest is voor hun jammer, maar als rood had verloren hadden wij kunnen inpakken, het zijn de regels van het spel op dat moment, en ook al verlies je daardoor een heel team, het spel gaat verder, en het is gewoon een spel waar je mee bezig bent.
Van de 100 expeditieleden zijn er waar je meer contact mee hebt en er zijn er waar je minder of nauwelijks contact mee hebt. Vooral met de eerste groep die vertrok, zaten er mensen bij waar ik minder contact mee had, en hoe kleiner de groep wordt hoe intenser je kontakt krijgt met elkaar.
En het slapen, ja daar had ik gelukkig over nagedacht vooraf, ik had als een persoonlijk item een hangmat met aangebouwde klamboe, een van twee op het hele eiland (de andere had Merel), vooral die aangenaaide klamboe beschermde me goed tijdens de nacht want muggen zijn er genoeg. De mensen met een gewone hangmat sliepen ook goed maar daar hadden de muggen vaak vrij spel.Ik heb dus echt van mijn nachtrusten kunnen genieten met met gezoem ver van mij vandaan,
Wel ik hoop weer wat tipjes van de sluier opgelicht te hebben voor jullie, en ik wacht de volgende vragen weer af.
Groetjes en een prettig weekend allemaal