Was dat op het eiland anders? Wat voor andere intelligentie proef was er nog gehouden dan? Vond je de 7 mensen die zeker bij de laatste tien zaten allemaal terecht?
was je het met Arthur eens dat Marcel wel wat subtieler had kunnen omgaan met de kip, omdat mensen er toch problemen mee hadden. Hoe zat het verder met jullie eetvoorraard, was er nog genoeg vis te vangen enzo?
Hai Ayla,
Hier ben ik weer met wat antwoorden voor je,
"Onze" vrouwen waren wel degelijk aktief en kwamen helaas in de uitzendingen niet altijd naar voren. De meiden waren net als de jongens aktief bezig met het vergaren en bereiden van voedsel. Ook gingen ze mee, en sommige vrouwen zelf vaker dan de mannen, op expedities. Het beeld dat geschetst word op TV is anders dan de werkelijkheid.
De intelligentie proeven waren: het inschatten van tijd, het onthouden van een cijferreeks en de pyramide. En uit deze drie proeven kwamen de twee beste mannen/vrouwen naar voren.
Van de 7 mensen die al gekozen zijn had ik net als velen mijn twijfels over de manier waarop Kristien haar bandana verkreeg. Mijn idee was dat het van de productie de bedoeling was dat Ingeborg als eerste dit briefje zou krijgen, dat was meestal onze insteek de brief naar de leider, maar omdat Ingeborg had aangegeven naar huis te willen, vermoed ik dat de productie haar op deze wijze wou strikken. Maar helaas pindakaas was het Kristien die de brief als eerste pakte dus ik denk dat het plannetje van de produktie mislukt is. En zodoende mazzelde Kristien.
De kippen. Och het was natuurlijk niet de charmanste methode maar die kippen (het waren trouwens slachthanen) waren niet naar ons gestuurd voor de gezelligheid. Ik heb o.a. samen met Marcel de kippen gereed gemaakt voor consumptie, en de tweede dag gebeurde het slachten wat verder van het kamp zodat het voor de mensen die dit niet wilden zien er geen reden tot opwinding was. Ze waren een welkome aanvulling op ons rantsoen want het vissen was niet iedere dag even succesvol. Zo is het nou eenmaal, je eet wat er op je pad komt en elke aanvulling (kippen)is welkom. Wat voor de een barbaars lijkt is voor de ander gewoon, ik heb er totaal geen probleem mee zoals Marcel de kip slachte, en de rest van de kippen is gewoon de kop afgehakt met de parang. Ze smaakten overigens goed.
Het gaf ons weer kracht voor het volbrengen van de proeven.
Hoe het verder gaaat met de laatste drie, ja dan zul je moeten wachten tot zondag.
groetjes Frans