Ik kreeg net een tip dat ik moest reageren op Marcels visie dat ik egoïstisch was. Het feit dat hij mij egoïstisch vindt, dat vind ik niet erg. Ieder zijn mening. Maar dat die oestertjes de reden zijn, dat begrijp ik niet. Ik heb altijd alles (behalve de oestertjes) naar het kamp gebracht en mijn kennis met iedereen gedeeld. Iedereen had de kans om termieten te proeven, amandelen open te slaan, vishersens uit te zuigen, ..., maar haast niemand volgde mijn voorbeeld. Alle krabben, vissen, vruchten heb ik met iedereen gedeeld. Die oestertjes is een heel andere zaak. Wie er zelf opengeklopt heeft, weet dat je dat niet naar het kamp kon brengen wegens verpletterd, vol splinters. Als het heel laag tij was profiteerde ik ervan om oestertjes te eten, waaraan ik vele snijwonden overhield en ook een vingernagel verloor. Ik heb voor anderen 5 harde granietstenen verzameld zodat ze hun eigen klopsteen hadden. Als ik verkies om oesters te eten terwijl alle anderen op hun gat zitten, dan zie ik persoonlijk dat niet als egoïstisch. Wat is jullie mening daarover? Je mag met reacties verhuizen naar mijn topic.
Trouwens, in aflevering 9 denk ik, zeg ik terwijl we allemaal samen oestertjes eten: "ik vind het leuk dat we dat eens samen doen". Die opmerking was ook bedoeld op het zoeken naar zwemkrabben, je ziet oa Muriel er ook eens verzamelen.