Hoe heeft Coen die fragmentjes eigenlijk kunnen opnemen, als hij telefoons etc heeft moeten inleveren (aflvr. 1) Vielen MP3 spelers daar ook niet onder?
Het inleveren van telefoons ed heeft vooral te maken dat je niet naar huis kan bellen om wat voor reden. In seizoen 1 waren de biechten dan ook vaak berichten voor de thuisfront. (Herinner me nog Foke die de camera gebruikte om haar kleinkinderen te melden dat ze zojuist heeft gebunjumpt). Tegenwoordig worden de biechten voornamelijk gebruik om de kandidaat uit te horen hoe ze denken over andere kandidaten.
Het zou me niks verbazen als de kandidaten van de productie een telefoon in bruikleen krijgen om onderling wel te kunnen blijven communiceren. Bv via een gesloten systeem.
MP3 spelers en dergelijke kan je vergelijken met een boek. Kandidaten mogen wel een boek houden om tussendoor te kunnen ontspannen. Met muziek dus hetzelfde. En wat betreft opnemen? Vergelijk het met schrijven in je mollenboekje. Of je het nu met inkt op papier doet of met geluid op een mp3-speler... als mp3 niet mag, zou een mollenboekje dus ook niet mogen.
Ik zoek er voorlopig niks achter dat Coen die opnames maakt. We leven in een electronische tijdperk, het lijkt me vrij normaal.
NB: weet iemand hoe zo'n ding eruit ziet? Heb er nog nooit eentje van dichtbij gezien..
\