@RJBanthum:
Het enige wat wij kunnen aandragen zijn de muzikale aanwijzingen die richting Dennis wijzen. Dus niks gedragsanalyse, die muzikale aanwijzingen helpen je dichterbij de identiteit van de mol te brengen. Dat bleek voorgaande 7 series, dat zal deze serie ook weer blijken.
En welke hints vind je dan zo onreallistisch en vergezocht als ik vragen mag?
Die ster & Boy Sets Fire is zoals Daedalus zegt een soortgelijke hint die toen met Milouska gebruikt werd als muzikale aanwijzing. Zij droeg een nucleair waarschuwingsteken en we kregen als muzikale aanwijzing: Warning Sign als titel. Zo simpel was het toen. Eveneens de M van Mol en van Milouska, of zoals het destijds liefkozend werd: Molouska
Dat noem ik dus niet vergezocht, dat noem ik de eenvoud van simpelheid.
Sinds de muzikale aanwijzing van vandaag staat Dennis nu ook bij mij hoog op het lijstje:
I see trouble on the way
Dennis blijft met fietsen achter om Annette te helpen. Hij zag dat ze achterbleef en dat moet niet, want dan zou de watergroep nog iemand omhoog kunnen hijsen. Dennis zag het en ging Annette helpen..
En als er nog 1 iemand omhoog zou klimmen, betekend dat er nog eens 1000 euro in de kas kwam en door Annette te helpen en zelf snel over de finish te komen hou je als mol
2000 euro uit de pot. Toch echt een taakomschrijving van de mol: zoveel mogelijk geld uit de pot weren.
Een feit is dat ie maar 4 kilo aan bagage aan de haak had. Maar waar lag de resterende baggage? Wellicht in Coen zijn tas, waardoor Dennis bijgedragen heeft aan een
te zware tas, 4 kilo te veel waardoor ook die weegopdracht mislukte. Wederom een taakomschrijving van de mol: het laten mislukken/saboteren van opdrachten.
Groepsgedrag? Dennis die niet door heeft dat DRIEFM voor 3FM staat. Is nog het meest duidelijk en was nog apart om te zien in die aflevering:
Dennis/Patrick: DRIEFM?
[tijdje stil]
Patrick: Wacht eens, hij bedoelt 3FM! *zwaait met vlag*
Dennis zie je op dat moment niet blij kijken maar gaat dan maar akkoord. Je ziet aan zijn gezicht dat ie niet blij is met Patrick zijn ingeving, want het liefste had hij gemold. Zeg nu zelf, iemand die werkzaam is voor de radio, voor 3 FM, die moet toch begrijpen dat een sein à: "DRIEFM" moet staan voor 3FM?
En wat heb je te antwoorden op de link: mol - 8ste maand bij de Maya - WIDM 8 in Mexico, dus 8ste mol. Dennis droeg welk bordje? Ik - acht. Waar staat 8 voor? Als 8ste maand staat dat voor mol bij Maya. Dat vind ik niet vergezocht. Waarom niet? Omdat het in de setting van het land ligt. Kijk terug naar Thailand. Wat hoorden we destijds in de hintsuitleg?
Als je in het Thais had opgezocht wat het woord: mol is, kwam je erachter dat dat: toen is.
Ik begon al mijn biechten met: "En toen"
Noem mij gek, maar dit vond ik een geniale hint omdat ik er niet achter gekomen was tot de uitleg van de hints! En dan vind ik dit met die ik acht en Maya er toch best in het verlengde van liggen. Dan ook nu nog die link met Boy Sets Fire. Natuurlijk, een ster als tattoo is een algemeen iets. Tig mensen lopen met een soortgelijke ster rond. En Dennis heeft die tattoo echt niet speciaal genomen voor deze serie. Het kan best dat ie die ster mooi vind, de redactie het opviel en ging gebruiken in een muzikale aanwijzing, die je dichter bij de identiteit van de mol brengt.
Nou, als je iemand kan herkennen aan een tattoo, is dat een deel van zijn identiteit. Het zou dus maar zo kunnen dat achter de muzikale aanwijzing: "Full Color Guilts" met Did You Even Notice What You Took, dit schuilt. Bovendien is dit meer een vraag vanuit de mol aan een kandidaat, namelijk: Joris. Want Joris besloot Dennis als laatste foto te laten zien i.p.v. Coen. M.a.w. een waarschuwing van de mol aan een kandidaat: "Did you notice what you ook" m.a.w. heb je doorgehad wat je pakte? Een foto van de mol en daarmee heb je de opdracht vernaggelt.
Verder nog een groepsgedrag aanwijzing. Dennis die loopt te rennen door het beeld. En die Edo, Regina enzo maaar niet ziet. Het kan best de truuk zijn die Yvon Jaspers deed in WIDM 5. Je druk lopen maken, op zoek naar iets, in dit geval de anderen, er straal voorbij lopen terwijl je weet dat ze zich verstopt houden. Pas wanneer je geroepen word: reageer je. En zo laat je de kandidaten aanmodderen: met goed gevolg. Want ze zijn fout aan elkaar geklikt, dus de zin kan nooit goed meer gevormd worden zoals het bedoelt was!
RJBanthum, dit zijn voor mij voldoende
concrete hints die pleiten voor Dennis als mol. Ook een groepsgedrag iets: hoe kan ie als Hagenees nu niet weet dat Prinsjesdag in september, op de 3de dinsdag valt. Hij zegt: april. Nu vraag ik je! Als iets algemene kennis is, dan is het wel dat Prinsjesdag
ALTIJD de 3de dinsdag van september is.