Volgens mij is er niks vreemds aan de hand hoor. Doordat ze Regina vonden, verdienden ze 2.500 euro plus werd de vrijstelling van Regina ongedaan gemaakt. (1.000 van de vrijstelling terug in de pot). Maar omdat ze de vrijstelling zelf hielden (vlgs PJ kost de vrijstelling nog steeds 1.000), ging bleef de 1.000 die aanvankelijk terug was alsnog uit de pot.
In plaats van Joris die vrijstelling te geven en hopen dat hij rood kreeg, had de groep de vrijstelling ook gewoon terug kunnen geven. En het was volgens mij vooral Dennis die aanspoorde om voor een gezamelijke vrijstelling te gaan en zo die 1.000 uit de pot houdende. Het maakte niet uit of Regina die vrijstelling had of Joris, ging om 1 en dezelfde vrijstelling. Tot zover een prima molactie.
En wat betreft de verdiende 2.500... Tja, uiteraard kunnen ook molacties mislukken, is maar goed ook, anders zou er nooit wat in de pot komen. Het gebruik maken van A-viertjes om getallen te vormen lijkt heel slim, maar is vooral tijdrovend. Denk maar aan die lange zoektocht naar tape. Hoe moeilijk kan dat zijn, zelfs in Mexico. Genoeg mogelijkheden om de tijd te rekken.
Helaas was Dennis niet alleen, hij deed de opdracht samen met Edo. En dan moet je je een beetje inhouden. En ik denk ook dat als ze anderhalf minuut later bij Regina waren aangekomen (zoveel scheelt dat niet) en de opdracht daardoor mislukt was, had iedereen geroep: prima mollenactie.