Mij is meer opgevallen dat een Dennis-verdenker hier bijna een betoog heeft geplant voor Joris!
En, beste Dennis-verdenker, ik heb ook al een betoog neergezet in het Dennis-forum dat Dennis NIET de mol is! Volgens mij was dat een sterk betoog en ik heb nog weinig comments gezien waarin een van mijn argument glashard onderuit ging. Natuurlijk, alles kan. Het kan zijn dat we essentiele dingen bijvoorbeeld niet weten die de verdenking van Dennis eraf halen. Toch ga ik meer voor Joris. Die 3000 actie was echt grandioos. Hoe hij daar mee weggekomen is, snap ik nog steeds niet.
Ik kan me best voorstellen dat je met een pistool per ongeluk een geld fles omschiet... Ik weet natuurlijk niet hoe goed hij kan schieten, maar schieten, daar kun je nou ook weer niet zo zeker van zijn dat je vooraf kunt zeggen: "Ik schiet sowieso geen geld eraf". Wie weet mikte hij op een kandidaat, maar door de terugslag schoot hij hoger? Ik weet het niet, maar schieten is niet iets waarvan je zeker kunt zijn dat je een bepaalde actie kunt doen. Als hij vooraf had gezegd, ik schiet Coen eraf zodat hij geen topito's heeft, had ik me afgevraagd of hem dat gelukt was
(vergelijk: Als joris had gezegd "Ik verwissel één van de foto's bij de seinopdracht en hoop dat ik dan 3000 euro uit de pot haal", dan weet ik zeker dat hem dat gelukt was).
Bommenspel hoef ik niets meer aan toe te voegen. Had me helemaal stuk gelachen als hij Dunya had laten omvallen bij de rode touwtjes...
Dennis krijgt zijn topito's. Wat is dat voor ongein? Snap jij het nog? Volgens mij vermoed (of weet) hij dat er slechts 1 vrijstelling wordt weggegeven door 1 topo. Hij denkt dus dat als hij Dennis een topo schenkt, de rest niets meer aan zijn topito's heeft... Nou jah, met logisch redeneren zou ik dat ook kunnen vermoeden, maar om daar nou vanuit te gaan. (wie weet heeft PJH dat tegen hun gezegd, het is volgens mij niet uitgezonden geweest dat er slechts 1 vrijstelling door topo vergeven werd?)
Joris met zijn jokers. Past inderdaad niet erg in zijn totaalplaatje. Enige reden die ik kan bedenken zou zijn dat hij had verwacht dat iedereen zijn jokers inleverde en hij niemand het gunde om te mogen blijven. Nee, ik weet het eigenlijk niet. Laat dat dan het eerste zijn dat Joris-kandidaat goed gedaan heeft
Joris in het maisveld: Er schijnt gigantisch gemold te zijn daarzo. Nu ga ik even Joris met Dennis vergelijken als je het niet erg vind (ze zijn namelijk beide vrij passief geweest die opdracht). Allereerst: Coen, die het geld verloor, is níet de mol. Edo, waar Coen vol voor ging, is dan ook níet de mol (mee eens? vrij aannemelijk toch?). Patrick blijft over al heb ik hem in het maisveld niet zo zien mollen (500 euro over de streep brengen als enige, noem ik niet erg mollen). Regina en Dunya heb ik ook niet als mol, wil ik hier even buiten beschouwing laten.
Goed, Dennis en Joris dus. Joris op de toren, Dennis bij de voorbereidingsploeg. Dennis hijst 1 vlagje. Niet echt spectaculair, maar heeft hij dan niet meer kunnen bereiken (lees: verijdelen)? Volgens mij heeft hij in dat mais 10 minuutjes rondgelopen, was toen al af en heeft eigenlijk zelfs nog een vlag gehesen ook! Niet erg mollerig natuurlijk! Daarentegen Joris: Bovenop de toren, aanwijzingen geven aan de kandidaten: Georgina naar de finish sturen!? Zij hoeft helemaal niet naar de finish? Och, stom, vergeten natuurlijk! Kan gebeuren, lekker fataal! En maar wijzen, Edo hier! Edo pas op, kijk je moet even... Edo ... Ja, dat ga ik even noteren... Ah jammer, te laat... Zonde... Nou als ik eerlijk moet zijn heeft hij heel weinig bereikt op die toren. Hij heeft Edo al het werk laten doen die het prima deed! Eigenlijk zijn er in het maisveld bijna geen fouten gemaakt! Jah, coen liet zich vangen en Patrick ging niet terug het veld in. Maar daarnaast vind ik dat Joris tijdens de maisopdracht het slechtst gepresteerd heeft. Zeeeeeker slechter dan Dennis!
Er zijn nog genoeg aanwijzingen richting Joris, de vraag is of Joris écht de overdreven mol is, of een kandidaat die graag de mol had willen zijn!