Ja, maar dat percentage had voor die executie nog geen waarde! Executie 1, vorige percentage: nvt, dit percentage: 35% (oid). Dan is dat hoger noch lager dan nvt, dus heeft het nog geen waarde.
En Yvon kreeg gewoon een groen scherm, daarna werd pas het percentage verhaal verteld.
Ok het heeft helemaal niets met deze reeks te maken, maar toch:
Ik heb die aflevering overlaatst nog eens gezien. Yvon krijgt een percentage. Geen groen scherm, geen rood scherm.
Haar naam wordt ingetypt en BAF een percentage verschijnt. Angela zegt iets van 'Jongens jullie dachten toch niet dat we na die hele reis al iemand weg zouden sturen?'
Daarna begint ze uit te leggen wat het percentage inhoudt. Dat ze volgende keer dus hoger moeten hebben dan het percentage dat nu in beeld is omdat er anders 2 uit vliegen.
Het percentage kwam dus wél in de 1e aflevering in beeld, want het moet gewoon ooit eens voor de 1e keer in beeld komen. Als ze er in de 2e aflevering ineens mee kwamen, hadden ze nog niks laten zien om mee te vergelijken.
Ik heb het niet digitaal, anders zette ik het filmpje nu op youtube.
Terug naar deze reeks: Heeft ooit iemand die regel gehoord dat de Mol nooit een rood scherm krijgt? Die is nooit gezegd geweest, enkel verzonnen vanwege de logica erachter.
Maar er is al een reeks (in buitenland dan wel) geweest waar de Mol geëlimineerd werd en de volgende aflevering terug in het spel kwam. Dus zelfs die regel 'De Mol erlaat het spel nooit' is onzeker. Als ie de volgende opdracht er weer gewoon bij is, is ie ook nooit helemaal uit het spel geweest.
Ik denk toch ook steeds meer Joris, al vind ik we ldat ie dan zo gemaakt acteert.