Is het niemand opgevallen dat toen Joris die envelop opende op die toren dat je overduidelijk het mollenteken zag?
Yep... ik heb hier ergens een screenshotje van liggen, zal hem opzoeken en bij deze post plaatsen. Bij Dennis en Edo is het kaartje ook te zien en daar staat ook het 'de mol' logo op. Edo heeft het kaartje echter wel op de kop. Zie bijlagen
(Bij joris heb ik met het contrast geklooit, om op mijn donkere scherm het logo leesbaar te krijgen).
Wat ik eigenlijk zeggen wou is dat ik Joris wel een heel leuke kandidaat of mol vind, net als Molouska en Yvon trouwens. Om een een of andere reden voel ik mij wel verbonden met de buitenstaanders of mensen die aan het zieken zijn. Joris ligt waarschijnlijk wel een stuk beter in de groep als molouska. Vooral als het een tactiek is vindt ik het prima. (Nadja was gewoon op vakantie, dat von'k minder.)
Daarnaast vindt ik het heeeel erg knap hoe Joris zijn imago binnen het spel en naar de kijker toe anders neer zet (Hierbij ga ik er voor het gemak maar weer even vanuit dat hij de mol is). Molouska had dat ook wel een beetje, maar Joris is de super ster. Hij krijgt van allerlei dingen in zijn schoot geworpen (sleutelposities, vrijstellingen), terwijl wij toch weten dat hij expres de boel verknalt. Regina zei tijdens aflevering 3 (of 2) zelfs dat ze Joris zo eerlijk vond! (Te eerlijk om de mol te zijn.) De kijker weet echter dat hij expres dingen verpest.
Ik vindt al die bekentenissen tijdens de biechts ook helemaal niet erg... uit dit topic blijkt duidelijk dat mensen hem daardoor minder verdenken. Geweldig toch! Precies wat de mol (en de programmamaker) wil. Zowel in het spel, als voor de kijker is hij niet verdacht.
Het rode scherm past perfect in dit plaatje.
Dan heb ik ook nog een mogelijke verklaring voor 'het risico dat Joris de mol er uit zou gaan' waarbij niet een cameraman of productiemedewerker de naam in de envelop doorgeeft. Ik zeg niet dat dit waar is, maar het is wel mogelijk...
Teun heeft op dit forum gezegt dat PJH vanaf aflevering 5 pas zou weten wie de mol is. Misschien wel voor deze executie. Stel dat de redactie heeft doorgegeven aan PJH wie de mol is en hem gevraagd te letten aop de mol als de kandidaten naar de executie toe lopen, gaan zitten of al zitten. De mol is gevraagd een signaal aan PJH te geven als zijn naam op het kaartje staat en de mol dus de vrijstelling heeft.
Als de mol geen signaal geeft wordt gewoon de executie gedaan, geeft de mol wel een signaal (en heeft dus de vrijstelling) dan wordt een vooringeprogrameerde executie gestart waarbij Joris sowieso rood krijgt.
Dit is volgens mij mogelijk binnen de regels van het spel.