Right, waarom willen ze per se Joris verdacht maken? Dat is toch superkinderachtig... Een beetje de kijker bewust gaan misleiden op deze manier. Dat is 1x en daarna weet je dat de kandidaat die zo overduidelijk molbiechten doet het dus niet meer is... Of juist weer wel omdat ze je als kijker dan ook weer inpakken. Dan wordt het gewoon een gokspelletje, zouden ze dit keer de overduidelijk molbiechter wél of níet als mol hebben gekozen? Het nut van iemand verdacht maken bestaat niet, alles is zoals je het ziet en niets is wat het lijkt. Bovendien: Natuurlijk kan de regie middels de montage bepaalde dingen versterken en van één kant belichten. De truc is dat je het nooit weet. Het kan altijd op 2 manieren uitgelegd worden die totaal in verschillende richtingen gaan. Bovendien(2): Joris is absoluut een type die alleen maar over de mol kan praten, over hoe hij zelf als mol verdacht wordt en wie hij verdenkt (maar toch met name over zichzelf). Hij heeft het nergens anders over. Misschien dat het dáárom zo duidelijk lijkt, maar ligt het gewoon aan zijn persoonlijkheid. De kandidaten zien het in ieder geval niet! Wij weten dat Joris bewust 200 er naast zat met zijn rekensom in de achtbaan, maar Edo geloofde dat het moeilijk was! Nou ja, als Joris niet verdacht wordt, wat voor nut heeft het dan nog voor Joris om te blijven proberen zichzelf verdacht te maken? Heeft hij nog steeds niet door dat hij totaal niet verdacht wordt? Doet hij daarom door met zijn molacties, omdat hij denkt dat de kandidaten NOG STEEDS op hem zullen stemmen? Je weet het niet, omdat er geen info over bestaat.
Het is dus ook puur speculatie en interpretatie, het kunstje is dan ook om de juiste interpretatie te 'gokken' of 'afleiden'. De ene interpretatie is logischer dan de ander en kan beter worden onderbouwd. Nu moet ik zeggen dat ik vind dat Joris als mol heel sterk te onderbouwen is (maar met 1 regel onderuit gehaald zou kunnen worden INDIEN het rode scherm geval tóch dusdanig blijkt te zijn als onmogelijk voor de mol).
En nu vind ik ook, om nog even terug te komen op de molbiechts, dat Joris er gigantisch in overdrijft, maar het steekt zo schril af bij de rest, omdat die zich juist TOTAAAAAL weerhouden van molbiechts. Ik hoor amper meer dat iemand van de anderen zichzelf verdacht heeft gemaakt (middels een voorbeeld). Passen jullie maar op dat je niet oneerlijk gaat vergelijken. Joris is echt niet zo clear als hij zich voordoet. In de finale zal blijken!