Aan de andere kant, het past ook wel in Patricks plaatje dat hij alles meeneemt wat hij krijgen kan. Je weet tenslotte maar nooit of je er ooit nog wat aan hebt. Volgens mij heeft patrick goed door dat het slim is om zoveel mogelijk te hebben, je weet nooit waar het goed voor is. Heb je er niets aan? Dan kost het je ook bar weinig! Waarom zou een mol zulke dingen doen? Dat zou hij denk ik alleen doen met dingen waarvan hij zeker is dat hij er niets aan heeft. Waarom die stenen meenemen? Hadden de kandidaten hem verdachter gevonden als hij ze niet mee had genomen? Ik denk dat ze de opdrcaht niet eens gezien hadden dus zo heel verdacht was het niet geweest als hij ze niet had meegenomen. Hij nam ze toch mee, misschien is hij toch de mol niet?
In het maisveld wordt hij gebruikt als afleidingsmaneuvre... toch brengtie nog 500 euro over de streep. Had helemaal niet gehoeven! Hij had toch ook net zo goed níet naar die zone kunnen lopen en kunnen zeggen: Nee ik ga Coen helpen, niet die 500 euro, als Coen maar over de finish komt dan hebben we veel meer... Maar hij ging toch met 500 euro richting finish... Het is net hoe je het bekijkt, je kan het als mollenstreek zien om Coen in de steek te laten, maar ook als goede actie, hij brengt nog 500 euro in de pot, niet het risico lopend dat ze allebei worden afgetikt en er niets wordt verdiend!