Zo. Ik denk dat dit een geschikt topic is, scheelt weer een onnodige aan te maken.
Sommigen zullen wel denken: Niuno, waar komt dat nu ineens vandaan? Welnu, ben nog steeds die ouwe krop sla, nog steeds wel Wilm, maar heb nu ook hier mijn nick aangepast naar Niuno.
Wilm was een nick die ik gebruikte vòòr internet. Ik speelde wel eens videospelletjes en die enkele keren ik een keer de highscore haalde, gebruikte ik al Wilm als verkorting van Willem. Toen ik in 2001, tijdens seizoen 2, voor het eerst iets postte op het forum, viel de keuze toen ook al gauw op Wilm. (Leuke tijd trouwens, zag net nog die foto's van Utrecht terug, speurders kunnen me er nog op terugvinden).
Ondertussen onderging mijn nick wel de nodige ontwikkelingen. Via een uitnodiging kwam ik een keer op Breedster, een online game. "Wilm" bestond al, dus werd het al gauw Wimmel. Werd toen geregeld door een oudcollega zo genoemd en in kader van het spel wel zo toepasselijk. Het ging over insecten dus ik werd Wimmel den Hommel, vader van 50 kinderen en nog meer kleinkinderen. Ik leerde daar andere mensen kennen die ook van games hielden en kwam al snel in aanraking met Omerta.
Omerta is een maffia-spel in de jaren '30. Na vele Willem-varianten, die allemaal al bestonden, koos ik voor een meer toepasselijker naam. Het werd Niuno (=Niemand in het italiaans). Helaas werd "Niuno" binnen een week neergeschoten door een andere speler, dus ik kon opnieuw beginnen met een geheel nieuw karakter (Cervello, =Brein in het italiaans). Op de bijbehorende Irc behield ik mijn naam Niuno en sindsdien is dat altijd zo gebleven, ongeacht hoe mijn karakter ergens in een spel heet.
Alleen hier stond ik nog bekend als Wilm. Dat had ik altijd zo aangehouden, omdat ik mijn topic-geschiedenis niet kwijt wou. Inmiddels heb ik ontdekt dat het op zich simpel is op schermnaam aan te passen, dus had ik besloten om eind van dit seizoen de transfer te wagen. (bij deze dus). Krop sla blijft mijn avatar, dat hoort eenmaal bij me (vertel ik later misschien wel over, of speculeer maar) en voor de oude rotten die niet aan Niuno kunnen of willen wennen, ge moogt me nog gerust met Wilm aanspreken.
PS: Mocht er iemand Runescape spelen, daar loop ik rond als Olle Vrec, een omdraaiing van Cervello..