Vera Mann schopt rel in musicallandAMSTERDAM - Vera Mann is het zat dat BN'ers als sportpresentator Jack van Gelder rollen krijgen in musicalproducties. Ze roept de musicalsterren van producent Stage Entertainment zelfs op tot een staking: "We moeten ons beschermen tegen nog meer ellendige broodroof van zogenaamde BN'ers. Nederlandse en Vlaamse musicalartiesten moeten zich verenigen in een vakbond!" "Dat Jack Van Gelder de rol van Thénardier gaat spelen in Les Mis is een feit. Hij maakt blijkbaar ook kans om de rol van Sam te gaan spelen in Mamma Mia!. Binnenkort zal duidelijk worden of dat ook zo is. Dit kan toch niet meer!", laat Vera weten aan Musicalsite.be. "Kijk, dit is geen persoonlijke aanval tegen Jack Van Gelder: misschien doet hij het niet eens zo slecht. Maar zelfs dan blijft het broodroof. Zo kan het niet langer: er moet iets veranderen en musicalmensen moeten beschermd worden. Nederland heeft het dichtst bevolkt musicalkijkend publiek, meer zelfs dan in New York of in Londen. Dan kan je dat publiek geen rotte vis voorschotelen."
Ze roept alle musicalacteurs dan ook op om in verweer te gaan: "Eigenlijk zou de understudy uit Les Mis gewoon ontslag moeten nemen. Ik roep alvast de musicalmensen bij Stage Entertainment op om te staken. Of mijn oproep gevolg krijgt, weet ik niet. Ik denk dat veel mensen schrik hebben om iets te zeggen." Vera zelf wil dan ook niet meer voor Stage werken, consequenties neemt ze op de koop toe: "Snijd ik nu in mijn eigen vinger: so be it! Ik ben niet afhankelijk van één bedrijf. Wat er momenteel gebeurt, is echt niet om te lachen. Als Jack Van Gelder die rol in Mamma Mia! krijgt, is het hek helemaal van de dam."
Erwin van Lambaart, directeur van Stage Entertainment reageert verbaasd op de oproep: "Ik wil in elk geval benadrukken dat ik Vera erg hoog inschat als actrice. Ze is een groot talent, dat al heel mooie dingen heeft laten zien.Haar aantijgingen nu zijn echter ongegrond en ongenuanceerd. Jack Van Gelder gaat in de loop van februari een aantal keren de rol van Thénardier spelen in Les Mis maar Carlo Boszhard en Richard Groenendijk blijven eerste cast. Dan is er van broodroof toch geen sprake!"
Toch wel een pittige tante.
Maar vind wel dat ze echt 100.000% gelijk heb.
Heeft niet echt iets te maken met WIDM.. Maar tis wel een kandidaat