Bedankt voor Inge's podcast! Maar wat bedoel je met een mollenstreek van Inge?
We hebben vijf kandidaten gezien bij de SMS: Vvivënne, Sebastiaan, Vera, Jon en Froukje. Allemaal logen zij toen ze bij de rest kwamen. Ik neem aan dat zij van de SMS de opdracht hebben gekregen om hun ontmoeting te ontkennen. Rick en Paula deden precies hetzelfde en zijn dus ook bij de SMS geweest. Bij Hans is het minder duidelijk. Maar Inge suggereert in de podcast dat zij ook Hans streng heeft ondervraagd. Als zij daar de waarheid spreekt dan kunnen alleen Anniek en Dennis hebben geweigerd om de Mol te spelen.
Maar het kan dat Inge liegt in de podcast en dan is er nog een mogelijkheid dat Anniek ook bij de SMS is geweest.
Is het goed rekenen van Jons namenvraag dus onterecht?
Jon heeft het goede antwoord gegeven. Dat blijkt uit de reacties van hemzelf en van Rick direct na het antwoord. Je kunt zelf controleren dat zijn tweede naam inderdaad Petrus is in zijn paspoort (afl. 1, 02:57).
Ze hebben dus twee vragen verwisseld in de kaarsenspel, waardoor ze toch de juiste hebben uitgeblazen? Welke twee vragen zijn dat?
Er waren twee vragen waarvan ik het antwoord niet kon controleren: 3 en 7. Antwoord 7 voor het instappen heeft Rat inmiddels gecontroleerd en dat antwoord is goed. Antwoord 3 over 30.000 euro hebben wij vanmiddag gecontroleerd en dat is zeker fout. Ik vermoed dat het goede antwoord "theater" is en dat door het uitblazen van de kaarsjes die daarbij horen de 8 in het antwoord was veranderd in een 13 (500 euro extra gewonnen).