Ik mis nog onze jaarlijks terugkerende "De beste positie voor de Mol"-topic en "De gelijke kansen theorie"-topic.
De gelijke kansen, hoe interessant, voor mij te ingewikkeld hier op te zetten, maar lees graag mee, laat ik maar vast beginnen aan de beste positie.
Aflevering 1De groep wordt in 2 groepjes verdeeld dmv het drinken van tequilla of water. Watergroep moet een berg beklimmen en tequillagroep moet fietsen.
Voor de mol om te saboteren lijkt mij het beste om te gaan fietsen. De opdracht voor de fietsers is al onduidelijk, niemand weet exact wat de bedoeling is, of ze nu binnen een half uur terug moesten zijn of niet. Voor de mol ideaal moment om juist bij de fietsers te zitten.
Bij de fietsers zaten: Annette, Dennis, Joris, Patrick en Regina.
Maar om bij die groep ingedeeld te kunnen worden, moet de mol tequilla drinken. Maar moet hij ook zeker weten dat hij tequilla aangeboden krijgt. Aangenomen mag worden dat de glazen gemerkt zijn en dat de mol weet in welke glazen water zit, en in welke water tequilla. Om zeker te weten dat er nog tequilla op het blad staat wanneer je aan de beurt bent, moet je zeker in het begin gaan staan. Op de eerste 5 posities heb je 100% kans dat er nog een glaasje voor je overblijft, als 6de is er een geringe kans dat de 5 tequilla's al weg zijn. Als 7de en verder wordt die kans alleen maar groter.
Volgorde van drinken: Dennis, Edo, Joris, Annette, Georgina / Patrick, Regina, Dunya, Coen, Nicolette.
Uitgaande van de eerste 5, gemengd met het eerste rijtje, zijn de overeenkomstige namen: Dennis, Joris of Annette.. eventueel aangevuld met Patrick als de mol de gok durft om als 6de te drinken...