Ik geloof niet dat de Alice-hints werkelijk alles verklaren en naar alles verwijzen en ik denk ook niet dat de hint-makers deze hele WIDM-serie aan dat verhaal gespiegeld hebben. Daarom denk ik dat pogingen om het hele Alice (Of Pan's Labyrinth) verhaal te doorgronden weinig zullen helpen bij het vinden van de mol. Dan zouden de WIDM-makers ook een soort Alice-experts moeten zijn, met kennis van allerlei onderliggende verhaallagen en symbolieken. Zo'n complexe hint hebben ze bij WIDM nog nooit gemaakt.
Toch denk ik wel dat een deel van de Alice-theorie iets zou kunnen betekenen, vooral dat wat te maken heeft met dat klokje en die hartenboer. Meest voor de hand liggende mollen zijn dan dus:
- Joris (betekent boer én begint met een J; 'harten' zou dan verder geen betekenis hebben)
- Georgina (omdat haar naam ook boer betekent en bij haar kun je eerder iets met 'harten' bedenken dan bij Joris)
- Regina (Hartenkoningin)
Overigens vind ik dat in eerdere reeksen wel gebleken is dat de zogenaamde hints in WIDM lang niet altijd even 'logisch' zijn, dus het is nog een hele kunst om de (vaak nogal kromme) redeneringen van de hint-makers goed te kunnen volgen.
"Enig speurwerk opent deuren..."
De M op het shirt van Milouska, die zelf vergeten scheen te zijn dat haar eigen naam ook met een M begon....
Waarmee ik maar wil zeggen dat juist 'hints' die in onze ogen niet helemaal logisch lijken te zijn, best door de makers als hints bedoeld kunnen zijn.