Hallo, hier een nieuwe gebruiker! Geweldig forum dit. Ik moet, medenamens een andere molfanaat, ff iets kwijt.
Begrijp me niet verkeerd: Wie is... de Mol vind ik een superprogramma. Ik heb bijna alle series gezien, zelfs een Vlaamse (yay me!
). Toch knaagt er iets aan mij. Iets dat ik kwijt moet. Het programma 'klopt' namelijk niet.
Mijn 'probleem' is deze. Waarom molt de Mol? Waarom zou hij/zij opdrachten saboteren? De Mol krijgt geen beloning voor het verstieren van opdrachten. Behalve dat hij/zij te horen krijgt dat hij/zij de Mol is, verschilt de Mol niet van andere kandidaten. Ja, de Mol kan niet weggestuurd worden, maar dat is geen voorwaarde om te gaan saboteren. Snappen jullie het 'probleem'?
Ik snap best dat als de Mol niet gaat saboteren, er geen programma meer is. Maar zou de Mol niet een beloning moeten krijgen? Bijvoorbeeld al het geld dat niet in de pot is gekomen krijgt de Mol (of de helft). Of iets dergelijks.
Dan pas staat de Mol voor een interessant dilemma. Niet mollen en niet verdacht worden, máár weinig geld verdienen. Of wél mollen en zo geld verdienen, máár verdacht worden.
Nogmaals: dit is niet om het programma af te vallen. Het is gewoon iets dat ik (en een medekijker) opviel.
Ik ben benieuwd hoe mede-molfans hierover denken.
groet,
Jelle
PS: Misschien is dit al eens eerder naar voren gebracht. Mijn excuses in dat geval.