Het is al eerder gememoreerd, kan alleen zo gauw niet vinden waar. Maar het is wel heel opvallend dat er vlakweg geweigerd wordt aan bepaalde opdrachten deel te nemen. Tot nu toe zijn er drie (?) echt duidelijke voorbeelden te vinden: Coen die weigert een drankje te nemen, Dunya die weigert te schieten en Patrick die doodleuk meldt helemaal niks met zijn bagage te willen doen. Dat Edo niet geklommen heeft, reken ik niet hiertoe, hij heeft helemaal niet gezegd het niet te willen maar kwam simpelweg niet aan bod. Evenals het ziek zijn van Annette, gezien hoe ze eruit zag op het eind van de aflevering zou ik dit niet meteen onder weigeren van een opdracht willen scharen. Maar desondanks, erg veel weigeringen al na twee afleveringen. Nooit eerder gezien. Het lijkt me geen modieuze trend of zo maar iets geheel anders.
Het lijkt erop alsof (sommige?) kandidaten een beloning in het vooruitzicht is gesteld als ze niet meedoen met een bepaalde opdracht. Misschien een paar jokers, misschien iets anders. Opvallend is wel dat men de weigering van alle kandidaten redelijk snel accepteerde. Joris probeerde Dunya nog wel in een negatief daglicht te plaatsen, maar erg hard werd er door de overige kandidaten niet op gereageerd.
Wat is het doel hiervan, als het er al is?